recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til raspberry pi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til raspberry pi?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg købte selv min H96 Max på et 24 timers tilbud fra Geekbuying for 11 måneder siden. Men så vidt jeg husker bliv den sendt fra Spanien. Så jeg har selv erfaring med dem og kan derfor godt anbefale dem.

Og som jeg har skrevet flere gange, anbefaler jeg på det kraftigste at man bruger et Air Mouse Keyboard eller en Air Mouse med Gyro.  Her er et nyt link hvor man kan vælge mellem en i8 i hvid, i sort eller med baggrundbelysning:


Ellers køb en fra et af de andre links jeg har postet. Nogle har et opladeligt batteri, andre bruger tre AAA batterier.  Hvis man skulle være i den heldige situation at modtage sin X96 Max Plus boks før sit i8 Air Mouse Keyboard. Kan man i begyndelsen klare sig med boksens fjernbetjening og en USB Mouse.

Det gjorde jeg selv.

Hilsen Carsten.


Tastaturet findes også i endnu en udgave, nemlig med både RF og bluetooth. Her vil jeg foretrække bluetooth for ikke at optage en USB port med donglen til tastaturet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 20:00
Hej.

Nu plejer jeg ikke at bruge harddiske i mine USB Porte. 
Det kan skyldes at jeg først har installeret 'Cx File Explorer' fra dette link:


Gået ind i Menu punktet 'NETWORK'
og så valgt 'Access from PC'
Fjernet HAK i 'Random port number'
og så clicket på 'START SERVICE'


Og fulgt dette link:

'How to Turn Windows File Explorer Into an FTP Client'


'then click Add a network location.'


osv.

Så oprettes et icon som giver mulighed for at tilgå X96 Max Plus Boksens eMMC hukommelse fra din Windows PC.
Så at man kan bladre i kataloer, og Klippe (Copy) eller Klistre (Paste) fra Windows PC til X96 hukommelse, eller den anden vej.

Man skal dog huske at starte servicen først i Cx File Explorer på X96, hver gang man vil bruge det.

Hilsen Carsten.
 


Redigeret af csell - 01-December-2020 kl. 20:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu