recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC IP-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC IP-TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fjunk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC IP-TV
    Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 22:47

Er blevet henvist fra digital tv-forummet her til, så jeg gentager mit spørgsmål.

Helt ny her i forummet...

Jeg har ledt i øst og i vest efter en metode til at distribuere mit tv-signal til andre fjernsyn i mit hjem.
Da jeg ikke kan få kabel-tv har jeg nødtvungent bestil og fået leveret TDCs IP-TV løsning og det fungerer nu meget godt efter lidt indkøringsvanskelighederm ned pixel-fejl og fastfrysning af billedet.
Jeg får som sagt signalet via min bredbåndsforbindelse, dvs. der fra routeren trækkes et lan-kabel til selectoren (det ligner en sagem60) og herfra trækkes der et scart-kabel til fjernsynet. Denne løsning betyder at jeg kun kan se ip-tv på dette ene fjernsyn og med ønsket om at se tv i soveværelset vil jeg gerne kunne distribuere dette tv-signal til andre fjernsyn. TDC siger at det kun kan lade sig gøre ved at bruge en scart-splitter, men det betyder så at jeg skal trække en scart-kabel på 20-25 meter og det har jeg ikke lyst til.
Jeg har forsøgt med trådløs, men denne løsning virker ikke mere, da jeg ikke kan skifte kanal fra soveværelset, det må vel være ir der er død.
Kan jeg ikke distribuere tv-signalet til flere fjernsyn og samtidig ligge i soveværelsent og vælge kaneler?
Jeg håber det er det rette forum ellers beklager jeg mange gange.

Jeg Vil lige tilføje at jeg har coax og kablet lan i alle rum.
Udover dette har jeg 2 Pinnacle Show Centers stående en ved selectoren og en i soveværelset, hvis ellers det kan bruges til noget fornugtigt.

Jeg har netop taget nogle billeder af selectoren og her kan jeg se at der ikke er et antennestik, der er et scart stik til vcr og et til tv og så en spdif.

Håber det er information nok til at nogen kan få noget ud af det.

mvh

Fjunk

 

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 16:19

Fjunk

Det her er både et svar og et ikke_svar. Min veninde har klart en DVD, denne er sat til en Video (Scart) og så via UHF / antenneledning ind til soveværelset (boret hul i mur).

Dit problem gør det klart for mig hvorfor man ikke udstyrede disse Selectorer osv. med UHF eller RF Modulator. Problemet med styre kanalskiftet er der jo fortsat.

Nu burde andre være vækkede. 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu