recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi Extender eller en mere router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi Extender eller en mere router

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Hvis du kan kable dine accespunkter til rounteren så er der ingen grund til at køre mesh. Det vil formentligt være bedre uden. 
Det giver nogle fordele på ASUS at køre AiMesh som de kalder det. Administration bliver lettere.

Og selvfølgeligt kan man køre kablet mesh, bruger selv samme setup på ASUS.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det giver nogle fordele på ASUS at køre AiMesh som de kalder det. Administration bliver lettere.

Og selvfølgeligt kan man køre kablet mesh, bruger selv samme setup på ASUS.


Hvilket setup har du til det? Jeg skal have skiftet mit.
efter skift fra Waoo til Stofa er jeg desværre gået fra noget velfungerende Airties 4920 til Nokia Beacon 1, som teknisk og funktionelt er et tilbageskridt.
Jeg har også kigget på noget Asus AXxxx - og har kablet netværk i hele hytten, hvor det kan sættes til.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 16:09
bruger en ax88 som main router og en ax92 som ap
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

bruger en ax88 som main router og en ax92 som ap

jeg har selv kigget på en AX86 eller AX82. AX86 har dog 3x3 antenner på 2,4 ¨båndet mod 2x2 på AX82, og er derfor favorit.

Jeg går ud fra du kører det som mesh?
Hvor stabilt er det? Jeg har en kammerat der brokker sig over at han jævnligt har skulle genstarte sine Asus routere (har haft flere gennem tiden).
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 16:42
ja kører som mesh.
Jeg havde store problemer sidste år med at wan forbindelses døde.
Men efter en Asus fw opdatering har der ikke været problemer.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 18:47
bruger ax92 som airmesh og er fuldt tilfreds. Oplever mere statighed på den end direkte på min router fra isp som de er sat til.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

bruger ax92 som airmesh og er fuldt tilfreds. Oplever mere statighed på den end direkte på min router fra isp som de er sat til.


du har bare en enkelt af dem?
Den koster det samme som AX82, så kan den noget andet - da den vel kun er et AP, og ikke router?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu