recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Obligatorisk pladsbillet i toget...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Obligatorisk pladsbillet i toget...

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 19:33
jeg er ikke farlig.

Helt fredelig ..

Men min bodyguard er farlig LOL
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Det kan også være at vedkommende ikke har kunnet reservere en bestemt type plads, og derfor vælger at benytte en anden plads så længe det der muligt. Det har jeg ofte selv gjort. 


Så er meningen med pladsbillet ligesom væk, hvis folk bare flytter rundt, som de har lyst til
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

 Så er meningen med pladsbillet ligesom væk, hvis folk bare flytter rundt, som de har lyst til

Ja og så alligevel. Vi er enige om at meningen med pladsbillet under normale omstændigheder er at man så er sikker på at man har en plads (eventuelt sammen med dem man rejser med) - og dette er stadigt tilfældet, folk flytter sig selvfølgeligt hvis du kommer og siger at de sidder på din plads.

Der hvor situationen er lidt anderledes pt er, at kravet til pladsbillet lige nu er for netop at sikre at togene ikke bliver overfyldte, derfor er du for tiden sikker på at der er nogenlunde god plads (og at alle har en pladsbillet og derfor er der ikke "fortrinsret" til at sidde ned). Jeg pendler selv hver dag med toget og oplever det på ingen måder som et problem - man køber en pladsbillet i app'en og sætter sig så et sted i toget hvor der ikke er for mange mennesker. Hvis der så er nogen der insisterer på at sidde der hvor jeg sidder, så flytter jeg mig. Min opfattelse er at sådan er det for 95% af de folk der er med toget og tæt på 100% for dem der er med hver dag. Det er som regel kun fredag eftermiddag hvor man rejser sammen med "ikke pendlere" at der er udfordringer med at folk skal flytte rundt.

Der er vidst ingen grund til at skabe et problem ud af noget der reelt ikke er et problem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu