recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beoplay M5 ChromeCast problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beoplay M5 ChromeCast problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beoplay M5 ChromeCast problemer
    Sendt: 08-December-2020 kl. 13:11
Hej Alle,

Er der mon nogen her, som ejer en Beoplay M5, og som bruger den i et ChromeCast multiroom setup?

Det gør jeg selv - eller forsøger på det i hvert fald, men den vil ikke rigtigt makke ret. Og svarene fra Supporten er ikke ligefrem opløftende ...

Vi har et par stykker af de nye Nest Audio højttalere, og så har vi en Beoplay M3 og en M5.

Da de nye multiroom features blev rullet ud af Google, var vi ret begejstrede, da det jo bl.a. tilføjer dynamiske højttalergrupper, men det vil M5, som den eneste, ikke være med til. Den er simpelthen ikke på listen over højttalere og kan heller ikke fjernes fra allerede igangværende afspilning på flere højttalere. Udover dette fungerer den nogenlunde som de andre.

Efter en lang dialog med support, hvor de har fået logs og jeg har testet alverdens ting for dem, er svaret, at det slet ikke skulle være muligt at tilføje/fjerne højttalere fra gruppen under afspilning. De kan ikke forklare, hvorfor det virker på M3. Men hvis det er en ChromeCast feature, bør det vel virke på alle højttalere med indbygget ChromeCast. Eller misforstår jeg?

Jeg kan se, at cast firmware versionen er meget lavere på M5 end på Nest Audio. M3 ligger også lavere - men noget højere end M5. Har forelagt dette for support, men de har ikke kommenteret det. Jeg ved ikke, om det kan have betydning. Men det kunne man måske forestille sig. 

Er der andre her, som oplever noget lignende? Eller måske nogen for hvem det faktisk fungerer?

På forhånd tak



Redigeret af Kejserjorn - 08-December-2020 kl. 13:12
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 19:31
Hej

Jeg har en M5, som indgår i en gruppe med en Nest hub.. det fungerer umiddelbart fint, kan nogle gange godt være ustabilt. Mine Citation One højtalere er mere stabile.

- har du evt slået dvale funktionen fra på din M5?



Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

Hej

Jeg har en M5, som indgår i en gruppe med en Nest hub.. det fungerer umiddelbart fint, kan nogle gange godt være ustabilt. Mine Citation One højtalere er mere stabile.

- har du evt slået dvale funktionen fra på din M5?




Hejsa,

Tak for svar.

Den kan sagtens indgå i en gruppe, men den kan ikke fjernes eller tilføjes under afspilning. Det kan Nest og M3 - og formentlig alle andre højttalere med indbygget ChromeCast. 

Dvalefunktion har jeg ikke rørt ved. Er det det, der hedder sparetilstand i appen? 
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 20:29
Jeg oplever præcis det samme, hvis jeg vil tilføje M5 til noget der spiller i forvejen.. det virker ikke.

Ja spare tilstand.. ved ikke om det betyder noget, men tænker det kan give problemer.
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

Jeg oplever præcis det samme, hvis jeg vil tilføje M5 til noget der spiller i forvejen.. det virker ikke.

Ja spare tilstand.. ved ikke om det betyder noget, men tænker det kan give problemer.

Hos mig er det som følger:

- Hvis jeg starter afspilning på M5 alene, kan jeg ikke tilføje andre højttalere. Listen er simpelthen tom.

- Hvis jeg starter afspilning på en gruppe, som M5 er del af, kan jeg tilføje og fjerne andre højttalere. Men M5 kan ikke fjernes. 

- Hvis jeg starter afspilning på en anden højttaler eller en gruppe uden M5, kan jeg tilføje og fjerne andre højttalere. Men M5 er ikke på listen.

Ligner det din oplevelse? Så vil jeg nævne det for supporten, næste gang de vender retur.

Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 22:33
Jep, jeg oplever noget meget lignende. M5 er min klart mest ustabile højttaler.. men når den spiller gør den det rigtig godt!
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu