recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED B6 HDMI ARC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED B6 HDMI ARC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED B6 HDMI ARC
    Sendt: 08-December-2020 kl. 16:43
Er der andre som har problemer med HDMI ARC på deres Oled B6? 
Af een eller anden årsag, så kan jeg simpelthen ikke få det til at virke mere. Det har virkede indtil for ca 1 måned siden. Men nu vil det bare ikke. 

TVét sidder til min Pioneeer VSX932 receiver. Jeg har intet rørt. Og pludselig får jeg bare ingen lyd retur fra TVet. 

Teknisk set kan det også være min Pioneer receiver. Men gider ikke skrive det samme i to forumer kategorier Wink

Jeg har de sidste dage prøvet alt. Flået alt fra hinanden, haft alt slukket i mindst ½ time. Sat alt sammen igen. Og alligevel ingen lyd.. Jeg er ved at blive vanvittig over, at sådan noget bare kan ændre sig ud af de blå.. Så jeg tænker om det kunne være en firmware update. Synes jeg så en opdatering til LGén for nogle uger siden (nyeste), som den selv installerede. 
Pioneer receiveren har jeg først opdateret EFTER problemet er opstået..

God råd er velkommen?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 19:52
Har du prøvet at resette dit TV ?
Har b.la. selv et E65” som jeg har reset pga. udfald af lyden via arc, og har bekendt som havde et lign. problem som dit dog med en Denon receiver. Begge blev løst med et reset.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 19:59
Ups.. fremgangsmåden, er at trække strømstikket ud, og i det samme holde powerknappen inde, TV-et begynder og klikke og lys dioden går ud efter nogle sekunder. En god ide er, at tage alle kilder fra.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 00:09
Vi har et Oled B6, men her er ikke opstået problemer med HDMI ARC., men det er så heller ikke tilsluttet en Pioneer receiver, men en receiver fra Yamaha. Alt vores Pioneer grej har vi skrottet for længst...


Til top
MichaelChr60 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-August-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelChr60 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 15:36
Hej Kim
Fik du løst dit problem med HDMI-ARC?
Jeg har haft det slået fra indtil jeg nu har købt en Lemus Home og nu virker det ikke!

mvh
MiCh
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 15:49
Nix, desværre. Jeg har opgivet og streamer istedet via en Mi S boks. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af MichaelChr60 MichaelChr60 skrev:

Hej Kim
Fik du løst dit problem med HDMI-ARC?
Jeg har haft det slået fra indtil jeg nu har købt en Lemus Home og nu virker det ikke!

mvh
MiCh

Hvis det er eARC, som du har slået til i dit TV, så slå eARC fra. ARC og eARC er to forskellige protokoller og sidstnævnte er ikke bagudkompatibel med førstnævnte.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:


Hvis det er eARC, som du har slået til i dit TV, så slå eARC fra. ARC og eARC er to forskellige protokoller og sidstnævnte er ikke bagudkompatibel med førstnævnte.

Har LG Oled B6 modellen eARC ? Det synes jeg ikke jeg har bemærket nogen steder.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 15:48
Nej, LG B6 har ikke eARC.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 13:31
Du kunne også have tilsluttet et optisk kabel og brugt det til lyd. Ved siden af dit hdmi...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu