recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rød / grøn LAN udgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rød / grøn LAN udgang

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 10:25
ok dvs den kan jeg godt pille fra.

Er det så korrekt at de sidder direkte i routeren?

Jeg kan få plads til min NAS hvis jeg undlader et af stikkene til 1-2-3 eller 4, men ville der være en måde at få alle 4 stik koblet til routeren + NAS når der kun er 4 indgange i routeren?
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 10:59
En switch.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 12:30
jeg siger mange tak til jer allesammen
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 08:14
Hvis det skulle være rigtigt godt så køber du en switch med 10-12 porte - så kan alle stik komme i denne og et enkelt videre derfra og til din router. 

Den billigere (hvis du ikke skal bruge mere end 4 stik) vil være et købe en billig 5-ports switch (som linket til tidligere) og så derfra videre til din router. 8 porte er en sjov mellemting, men som dog alligevel kan give mening for dig og ikke vil koste mere end 3-400,-
Til top
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 10:09
jeg ved ikke om jeg forstår dig korrekt, men er routeren ikke mit “ground zero” ? 
Det er her det udefrakommende signal kommer ind og herfra forbindelserne går videre til patchboardet. 
Mit største behov for at få flere netværksindgange er på den anden side af stikket i det pågældende værelse hvor tv stuen er (vægstikket på billedet i mit første indlæg).

Giver det mening eller misforstod jeg hvad du svarede på? :-)
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af jgjensen jgjensen skrev:

jeg ved ikke om jeg forstår dig korrekt, men er routeren ikke mit “ground zero” ? 

Jo.

Men, har du brugt alle 4 udgange i routeren og har brug for flere (placere NAS i skabet, eller bruge både rød og grøn stik), så køber du en switch og placerer den i skabet.


Har du brug for mere end 2 netværksforbindelser (så rød og grøn ikke er nok), placerer du en lille switch ude i det enkelte rum.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu