recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vurdering af Lenovo bærbar Thinkpad 13 vs T440s
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vurdering af Lenovo bærbar Thinkpad 13 vs T440s

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hemingway Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Januar-2018
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hemingway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vurdering af Lenovo bærbar Thinkpad 13 vs T440s
    Sendt: 14-December-2020 kl. 20:00
Hej

Er på jagt efter en billig brugt bærbar til knægten på 9, som han til dels kan bruge til skolearbejde, men primært til gaming af roblox og minekraft samt lidt streaming.

Det må også gerne være en all around maskine, så skulle behovet komme, så kan forældrene bruge den med officepakken, og internetsøgning. Har fundet to, hvad taler for og imod dem.

1)
Lenovo Thinkpad 13 (1st Gen) - 13.3" - Core i3 6100U - 4 GB RAM - 128 GB SSD
PRIS: 1.499,00

Operativsystem Windows 10 Pro 64 Bit
Processor Intel Core i3 (6. Gen) 6100U / 2.3 GHz
Hukommelse 4 GB DDR4 (Max 16GB Ram)
Lagring 128GB SSD
Billedskærm 13.3" LED baglys 1366 x 768 HD
Grafik Intel HD Graphics 520
Tastatur Dansk
Integreret webcam Ja
Netværk Bluetooth 4.1, 802.11a/b/g/n/ac Trådløs Netværk
Batteri 3-cellet Litium-polymer wh42
Dimensioner (B x D x H) 32.24 cm x 22.28 cm x 1.98 cm
Vægt 1.44 kg


2)
LENOVO T440S - 14" - 8GB RAM - I5 - 256GB SSD - WIN10 PRO
PRIS 2.299 kr.

Let lækker Lenovo bærbar. Mulighed for montering af Sim kort.
Med dansk tastatur

Operativsystem Win 10 Pro 64-bit
Processor Intel Core i5 (4. Gen) 4210U / 1.7 GHz (2.7 GHz) / 3 MB Cache
Hukommelse 8 GB DDR3
Lagring 256 GB SSD
Billedskærm 14" LED baglys 1920 x 1080 / Full HD
Grafik Intel HD Graphics Family & Nvidia GeForce GT 730M 1GB
Input-enhed TrackPoint, UltraNav
Tastatur Danish
Tastaturbagbelysning Ja
Integreret webcam Ja
Netværk Bluetooth 4.0, 802.11a/b/g/n/ac, Gigabit Ethernet
Trådløst Bredbånd (WWAN) 4G LTE
Service Provider Eftersyn ikke inkluderet
Batteri 3-cellet
Sikkerhed Trusted Platform Module (TPM 1.2) Security Chip, fingeraftrykslæser
Dimensioner (B x D x H) 33.1 cm x 22.6 cm x 2.065 cm
Vægt 1.59 kg

På forhånd tal for jeres input.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 09:24
Hvis valget kun står mellem de 2, vil jeg absolut vælge nr. 2, p.gr. af hurtigere processor, mere ram og bedre grafik. Nr. 1 vil være håbløs til spil, og harddisken på 120gb  er for lille til at rumme ret meget.
/Peter
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 12:21
Læg dertil at en T-model er LANGT mere holdbart bygget.
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 13:50
Jeg ville også gå efter T-modellen pga. byggekvaliteten.

Hvis du vil have en mindre model kan du se på X-modellerne fra Lenovo, samme gode kvalitet som T-modellerne.

Du kan bla. finde nogen på www.repower.dk og www.refurb.eu - jeg har god erfaring med begge steder, deres Grade B er ganske pæne maskiner - og du kan sikkert også købe andre gode steder.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 18:07
Alene på grund af skærmopløsningen ville jeg ALDRIG vælge 1!
Det er en fuldkommen horribel opløsning at arbejde med.
Så at den også har mere ram (det vil knægten også kunne mærke når der er mange faner åbne og han har flere ting kørende på 1 gang) så er det altså en no-brainer. Vælg T440s

PS - modsat pfugl - så er det faktisk IKKE sandt at den processor der sidder i T440s'eren er hurtigere. Ja det er ganske vist en core i5, men den er 2 generationer ældre end i3'eren og kører med en lavere clockfrekvens! https://www.cpubenchmark.net/compare/Intel-i5-4210U-vs-Intel-i3-6100U/2259vs2623 ; Problemet er hvis man skal hen og opgradere 13'eren med samme mængde ram og eventuelt et bedre skærmpanel, så havner man altså bare på en pris over T440s! (at udskifte skærmpanelet er ikke noget problem og kan skaffes fra amazon eller ebay til en overkommelig pris, men det føjer unægtelig noget ekstra udgift til. Da jeg opgraderede min X240 gik jeg lige direkte i den fælde selv. Så jeg opgraderede med SSD (den havde ikke nogen disk i sig, opgraderede fra 4 til 8GB ram og smed et FHD panel i og købte et nyt batteri til den - og kom så af med mere end den selvsamme maskine havde kostet brugt!) :-) - til gengæld var min i mint kondition, og de overskydende 4 GB fik min far i hans gamle Thinkpad. - Thinkpad 13 var lidt en "jubilæums model" - ment lidt som en Ideapad men med lidt ekstra "thinkpad" branding og lidt anderledes bygget. Det var ikke en populær model. Ikke mindst fordi den ikke kunne dockes på normal vis som alle andre Thinkpads, men brugte Lenovo's temmelig udskældte "onelink+" dock.  
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu