recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kabler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI kabler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI kabler?
    Sendt: 16-December-2020 kl. 20:41
Jeg har fået anskaffet mig et LG CX fjernsyn, som jeg knuselsker. Jeg vil derfor gerne give billedet de mest optimale forhold.
Jeg tænker derfor, om mine HDMI kabler er gode nok.

Bør jeg købe HDMI 2.1 kabler, selv om jeg ikke har nogen kabellænder der er længere end 3m?

Jeg synes at have hørt, at HDMI kabler ikke har den store betydning, når kabellænden ikke er ret lang.
Men jeg er ikke sikker.

Så kan I gøre mig klogere?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 20:48
 Hvis dem der have kan overføre 4K, så brug bare dem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvis dem der have kan overføre 4K, så brug bare dem.


Fjernsynet siger i hvert fald, at der er 4K signal igennem.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 22:18
 Hvis der vises at det er et 2160p signal der modtages, så er det godt nok.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 12:50
Kommer jo an på, hvad du skal bruge det til!
Har du f.eks. en konsol eller en PC tilsluttet, der kan smide 4K i 60-120 Hz med HDR, så kan du rende ind i problemer, men så skal du nok få øje på det.
Mht. længden på kabler, så er det korrekt; f.eks. kan det identiske kabel fra samme fabrikant være godkendt til en vis standard op til en vis længde; længere kabler har ikke længere godkendelsen, hvilket kan resultere i, man kan rende ind i problemer ved disse, hvor der så i stedet findes andre løsninger, hvis man har brug for at kunne bruge alle framerates og HDR...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Kommer jo an på, hvad du skal bruge det til!
Har du f.eks. en konsol eller en PC tilsluttet, der kan smide 4K i 60-120 Hz med HDR, så kan du rende ind i problemer, men så skal du nok få øje på det.
Mht. længden på kabler, så er det korrekt; f.eks. kan det identiske kabel fra samme fabrikant være godkendt til en vis standard op til en vis længde; længere kabler har ikke længere godkendelsen, hvilket kan resultere i, man kan rende ind i problemer ved disse, hvor der så i stedet findes andre løsninger, hvis man har brug for at kunne bruge alle framerates og HDR...


Jeg bruger primær fjernsynet til at afspiller mine film over Nvidia Shield.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 14:35
Hvis du ikke har udfald eller andre problemer, så ville jeg ikke gøre noget.

Det er digitalt kabel.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu