recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Riget sæson 3 på vej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Riget sæson 3 på vej

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Riget sæson 3 på vej
    Sendt: 17-December-2020 kl. 10:03
Efterfølgeren til sæson 1 og 2 af Lars von Triers danske serie Riget, der blev indspillet i 1990'erne
Jeg er så klar!


Redigeret af jake51 - 17-December-2020 kl. 22:02
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2020 kl. 09:02
"De oprindelige sæsoner af »Riget« bliver restaureret i forbindelse med den nye sæson." https://www.berlingske.dk/kultur/lars-von-trier-vender-tilbage-med-tredje-saeson-af-riget

Er mindst lige så stor nyhed.

Serien er optaget på 16mm og jeg mener at det helst skal være 32mm for at indeholde detaljer nok til 4k?
Panasonic 65" HZ2000
Panasonic DP-UB820
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2020 kl. 09:35
Det er et bevidst valg, at Riget ligner lort Wink
Så jeg ville ikke gå så højt op i 4K lige her
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2020 kl. 09:54
Som kæmpe fan af de første 4 episoder og knap så stor fan af de næste 4, vil jeg da indrømme at jeg ikke har de store forventninger til hvad der må komme, det minder sq mest om et desperat forsøg på at score nogle hurtige penge

Det leder mine tanker hen på noget i retning af George Lucas og senerer Disney's desperat forsøg på at lave opfølgninger på Star Wars filmene, det endte jo også meg noget ja undskyld mit sprog, men noget forkvaklet lort

@JMH
Ja du skal op i 35mm for at det giver mening med 4k scan, bare se på Matador, den er også optaget på 16mm, ogden BD resturering dert bliv lavet er sq da ikke noget at prale af, det er selvføldig nogle steder hvor kvaliteten er ok, med der er dælme endnu flere steder hvor det ligner lort

Og når man så oven i købet ved at Trier og Co sågan tilførte ekstra grain for at give serien det look den har, så frygter jeg sq udfaldet af en resturation
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2020 kl. 23:39
Når man ser de fremtrædende roller, så skal der vist en ny besætning til - ellers skal Ernst-Hugo Järegård, Kirsten Rolffes, Holger Juul Hansen, Jens Okking, Otto Brandenburg, Baard Owe, Erik Wedersøe og Morten Rotne Leffer (en af opvaskerne i kælderen) i hvert fald genoplives digitalt. Men det kan vel også lade sig gøre ...


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu