recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - upgradering af anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

upgradering af anlæg

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 20:54
WISA er en overførselsstandard ("højttalerkablet").
Hvor højt man kan spille afhænger af komponenterne man bruger.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 01:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

WISA er en overførselsstandard ("højttalerkablet").
Hvor højt man kan spille afhænger af komponenterne man bruger.


Klaus

Enig dem her plejer da at spille højt men om de lyder godt ved jeg ikke


Hilsen Jonas Boje
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Der er Så mange WAF løsninger nu og en ide er du kunne gå trådløst så undgår du kabler på tværs af rummet

Så er der 3 seriøse løsninger.

1) Apples løsning med AppleTV med Apple Homepods Set up home theater audio with HomePod and Apple TV 4K - Apple Support
2) Google home her er der mange der understøtter har selv Citation (harmankardon.dk)
3) WIsa højtaler er nok den bedste løsning men også meget dyere f.eks. fra Danske  SYSTEM Audio SA legend 7.2 silverback | SA (system-audio.com)

Hilsen Jonas Bojer



Af nysgerrighed,

Hvad findes der af surroundenheder der understøtter Wisa? Det er super smart men kan man overhovedet lave et ordentligt surroundsystem?

Det er den mest seriøse standard der komemr resivre nu med WISA her kan du se hvilke højtalere der allerede kan køre med WISA


Mit Linn køre med deres eget lukkedde system og er mega dyrt så det vil jeg ikke anbefale til en begynder.


Hilsen Jonas Bojer

Ja tak, det er jeg med på, men der er også "noget" der skal sende til højttalerne, - Hvad? :-)

Synes ikke rigtig jeg kan finde noget.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Ja tak, det er jeg med på, men der er også "noget" der skal sende til højttalerne, - Hvad? :-)

Blandt andet 


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Ja tak, det er jeg med på, men der er også "noget" der skal sende til højttalerne, - Hvad? :-)

Blandt andet 


Klaus



Blandt andet?

Er du helt sikker på der overhovedet findes andet end de to enheder der er listet under surrounnd, hvoraf den ene linker til Klipsch som så viser en Axiim boks/dongle. Måske er jeg bare lidt bagude, men jeg lidt svært ved at se hvordan noget af det kan gøre det ud for en trådløs AVR?
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Ja tak, det er jeg med på, men der er også "noget" der skal sende til højttalerne, - Hvad? :-)

Blandt andet 


Klaus



Blandt andet?

Er du helt sikker på der overhovedet findes andet end de to enheder der er listet under surrounnd, hvoraf den ene linker til Klipsch som så viser en Axiim boks/dongle. Måske er jeg bare lidt bagude, men jeg lidt svært ved at se hvordan noget af det kan gøre det ud for en trådløs AVR?

System audio kommer med en surround hub om 4 måneder der kan sende trådløst til et atmos 5.2.1 trådløse højtalere. Det er altså dette der er fremtiden og det er lossless jeg er glad for ikke selv at skal bruge alle de mange kabler. 

Hilsen Jonas Bojer 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 22:25
At trække kabler er nu som regel ikke det store problem, og kan ofte gøres meget diskret.

Såkaldte "trådløse" højttalere skal jo i stedet for højttalerkabler bruge strømkabler (med mindre der er tale om en batteriløsning, med typisk nedsat ydelse og opladningsbesvær), så med mindre der er tale om meget komplicerede rum, så kan jeg ikke rigtig se fidusen i "trådløse" højttalere...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Ja tak, det er jeg med på, men der er også "noget" der skal sende til højttalerne, - Hvad? :-)

Blandt andet 


Klaus



Blandt andet?

Er du helt sikker på der overhovedet findes andet end de to enheder der er listet under surrounnd, hvoraf den ene linker til Klipsch som så viser en Axiim boks/dongle. Måske er jeg bare lidt bagude, men jeg lidt svært ved at se hvordan noget af det kan gøre det ud for en trådløs AVR?

System audio kommer med en surround hub om 4 måneder der kan sende trådløst til et atmos 5.2.1 trådløse højtalere. Det er altså dette der er fremtiden og det er lossless jeg er glad for ikke selv at skal bruge alle de mange kabler. 

Hilsen Jonas Bojer 

Tænker at der skal lidt mere momentum bag det før man kan udnævne det til "fremtiden". Bevares, det er smart nok og der er ganske givet mange der gerne ville have trådløs sub og baghøjttalere, men som det ser ud lige nu er der ikke meget at vælge imellem. Efter hvad jeg kan komme i tanke om er der også flere konkurrerende "standarder" på markedet fra bla dali og dynaudio. De hopper næppe på Wisa sålænge de kan sælge deres egne højttalere og tilhørende elektonik.

Tænker at wisa nemt risikerer at forsvinde igen fordi branchen ikke kan blive enige om en fælles standard.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu