recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkvalitet Tidal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydkvalitet Tidal

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af itjf itjf skrev:

Som du sikkert kan regne ud er jeg en tilfreds Tidal kunde.

Kunne du lokkes til at afspille det samme nummer fra Tidal men i forskellig opløsning, for at høre om der er "lidt" forskel eller markant forskel.

Tidal har Normal, Høj, Hifi, Master. Prøv med Høj og Hifi af dette nummer: LeAnn Rimes - Soon. 
Hos mig lyder det som nat og dag med CD og Tidal.
Jeg har ikke haft mulighed for rip-testen endnu så det kan jo også være mit udstyr. Nad'en er efterhånden 20 år gammel og Sonos'en har vel 8 år på bagen - og måske aldrig været kendt for at levere virkelig god lydkvalitet. 

Edit: Jeg ser nu, at Tidal har gratis 30-dages prøveperiode også på Hifi/Master. Så nu kan jeg selv afprøve det. Du behøver ikke bruge den kostbare juletid på det Smile


Redigeret af Steen F. - 24-December-2020 kl. 15:50
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 16:30
hvorfor fan..n skrev du ikke bare videre på den tråd jeg startede? 🤔
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

hvorfor fan..n skrev du ikke bare videre på den tråd jeg startede? 🤔

Ene og alene for at irritere dig. Og... det lykkedes åbenbart!
Jeg så din overskrift og dit første indlæg hvor du skriver noget om, at du kan ikke høre om du får den højeste kvalitet. Så tænker man, at det er nok fordi  dit anlæg ikke er godt nok til at du kan høre forskel på MP3 og CD. 
Jeg kan derimod sagtens høre forskel på det der kommer ud af CD og Tidal High. Og jeg ville ikke starte min egen samtale i en andens tråd. Men det burde jeg måske.
Admin må gerne slette tråden.


Redigeret af Steen F. - 24-December-2020 kl. 17:34
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oh boy...

Alligevel imponerende at du gider skrive... når du ikke har noget at bidrage med. Håber din familie får en god jul med sådan en forstående person iblandt sig Wink
#troll #plonk
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oh boy...

Alligevel imponerende at du gider skrive... når du ikke har noget at bidrage med. Håber din familie får en god jul med sådan en forstående person iblandt sig Wink
#troll #plonk

Det bedste, du kan gøre er, at henvende dig til recordere-personalet, med link til tråden. Så vil de enten låse den, eller slette den. Er faktisk ikke så sikker på, at man kan bruge Anmeld-funktionen på sin egen tråd!!LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

hvorfor fan..n skrev du ikke bare videre på den tråd jeg startede? 🤔

Ene og alene for at irritere dig. Og... det lykkedes åbenbart!
Jeg så din overskrift og dit første indlæg hvor du skriver noget om, at du kan ikke høre om du får den højeste kvalitet. Så tænker man, at det er nok fordi  dit anlæg ikke er godt nok til at du kan høre forskel på MP3 og CD. 
Jeg kan derimod sagtens høre forskel på det der kommer ud af CD og Tidal High. Og jeg ville ikke starte min egen samtale i en andens tråd. Men det burde jeg måske.
Admin må gerne slette tråden.

Det var egentlig bare for at vi kunne holde TIDAL snakken i en tråd så de gode input ikke bliver spredt ud på flere tråde. kan se jeg har anlæg der snildt kan hamle om med dit så cool it dude og snup din chillpill.....Clap


Redigeret af DanishCanadian - 24-December-2020 kl. 22:41
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af itjf itjf skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det er da tilladt at komme med en påstand og jeg synes det er en fin måde at give et mere nuanceret indblik i streaming.

At komme med negative påstande der ikke kan bevises, er dårlig stil. At skrive man har læst det mange steder på nettet duer bare ikke. Og når det link du kommer med, slet ikke handler om Tidal, viser det hvor lemfældigt du behandler emnet og i dette tilfælde nedgør Tidal.
Som du sikkert kan regne ud er jeg en tilfreds Tidal kunde.
Glædelig jul Star

Det er vel ikke anderledes end at komme med positive påstande der ikke kan bevises. Nu ved ikke om du kender til polemikken om MQA, men vil anbefale dig at kigge lidt på de andre aktuelle tråde her på forum.

Jeg skriver ikke for at nedgøre hverken Tidal eller deres tilfredse kunder. Det er for din egen regning. 

Jeg skrev at man ikke altid ved om det er den bedste udgivelse der ligger til grund for det der ligger på Tidal og det kunne være en forklaring på hvorfor nogle oplever at CD lyder bedre. Det er du så åbenbart ikke enig i så jeg mangler da stadig at se skyggen af dokumentation for at Tidals stream altid er baseret på den bedste udgivelse. Når du taler om hvorledes man skal agere på et forum, så kan du starte med dig selv. Når du læser mit indlæg negligerer du jo fuldstændigt konteksten, som er at en skrev hans mente at hans cd-version lød bedre. Hvorfor forholder du dig ikke bare til hvorfor det kan være?

Det er godt for dig at du er en tilfreds kunde, men ingen grund til at blive fornærmet bare fordi nogen fortæller dig det ikke er sikkert du har det ultimative. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det er vel ikke anderledes end at komme med positive påstande der ikke kan bevises. Nu ved ikke om du kender til polemikken om MQA, men vil anbefale dig at kigge lidt på de andre aktuelle tråde her på forum.
Dit forsøg på at flytte fokus til MQA forstår jeg ikke, det har intet med dit oprindelige postulat at gøre.

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg skrev at man ikke altid ved om det er den bedste udgivelse der ligger til grund for det der ligger på Tidal og det kunne være en forklaring på hvorfor nogle oplever at CD lyder bedre. Det er du så åbenbart ikke enig i så jeg mangler da stadig at se skyggen af dokumentation for at Tidals stream altid er baseret på den bedste udgivelse. 

Du skrev: "Problemet med Tidal er som Naiera skriver at du reelt ikke ved hviken master du får når du afspiller fra Tidal. Du får numrene i den givne rækkefølge, men de kan være taget fra dårlige undspilninger, radioedits, kompilationer osv, som ikke lyder på samme måde som den originale cd."

Det du skriver er ikke korrekt. Når du vælger at afspille at album, så er det den indspilning du får, uanset om det er den bedste eller ej. Det er såmænd bare det jeg forsøger at fortælle dig, kogt ned i en maggi terning Wink



Redigeret af itjf - 25-December-2020 kl. 10:33
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 11:10
@itjf

Tak for svar og fortsat god jul. Kan godt se jeg havde forveklet Spotify i og Tidal

MQA har noget med påstande at gøre. Alt hvad med kommer med vedrørende kvalitet er påstande, eller postulater som du skriver, indtil det er dokumenteret. Så er det fakta. Derfor jeg bringer MQA ind i billedet, da vi hele tiden har bevæget os inden for feltet lydkvalitet og netop netop MQA er en meget diskuteret faktor inden for dette.

Jeg har lige opdaget at nogen har haft en lidt festlig juleaften i tråden i går, så tror den fornuftige debat er lidt røget fløjten i denne tråd. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Tak for svar og fortsat god jul. Kan godt se jeg havde forveklet Spotify i og Tidal
I lige måde.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu