recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Væg højttalere og soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Væg højttalere og soundbar

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mich66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Juni-2018
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mich66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 13:39
jo, det er den model. Hvad vil du mene udgangseffekten skal op på?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Mich66 Mich66 skrev:

jo, det er den model. Hvad vil du mene udgangseffekten skal op på?
2x65 watt i 4 ohm. Den er svagere end mit TV’s forstærkere på 140 watt tilsammen. Og det kan spille højt ja, men jeg får da ikke nogen kraftig dyb bas. Det skal jeg bruge min Marantz på 9x125 watt i 8 ohm til. Og ja jeg ved godt den ikke gir 125 watt på alle kanaler samtidigt. Men bare for at du har en rettesnor at du skal op i min 2x100 watt i 8 ohm.
Til top
Mich66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Juni-2018
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mich66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 15:01
Så var det alligevel ikke så enkelt. Kræver både anden forstærker og sikkert andre højttalere.
Til top
Mich66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Juni-2018
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mich66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 23:28
Har købt en aktiv subwoofer og tilkoblet Ceol. Det fungerer fint, både med film og musik. Dog kan jeg ikke få Heos til virke synkront når jeg ser film, desværre.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 05:36
Oprindeligt skrevet af Mich66 Mich66 skrev:

Har købt en aktiv subwoofer og tilkoblet Ceol. Det fungerer fint, både med film og musik. Dog kan jeg ikke få Heos til virke synkront når jeg ser film, desværre.
er det multiroom der er ballade med? Eller streamet du film via dnla

Edit: hvis der er vis optisk kabel skal du stille delay på dit tv

Redigeret af T-Duck - 08-Januar-2021 kl. 06:26
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Mich66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Juni-2018
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mich66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 09:56
Jeg afspiller film fra min Panasonic harddisk på mit tv. TV og Ceol er forbundet med Toslink. Fra Ceol med alm højttalerkabel. Jeg prøvede at forbinde Heos, de trådløse højttalere, men der er nok ca 2 sekunders forsinkelse ift de kabel forbundne, så matcher jo ikke billedet. 

Plejer at være synkront når jeg bruger Heos app´en og afspiller på de 2 typer højttalere samtidigt. Det er vel det der betegnes som multiroom.
Panasonic P42ST50Y, P42GT30Y, DMR-BCT 730, Sony RDR HX-710, Dynaudio Audience 42W, Denon Ceol N10, 2x HEOS 1 HS2, Rega Planar 3, Phonar subwoofer
Til top
Mich66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Juni-2018
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mich66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 09:58
Jeg har ikke prøvet optisk fra harddisk til Ceol, men tror ikke det vil gøre nogen forskel.
Panasonic P42ST50Y, P42GT30Y, DMR-BCT 730, Sony RDR HX-710, Dynaudio Audience 42W, Denon Ceol N10, 2x HEOS 1 HS2, Rega Planar 3, Phonar subwoofer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Mich66 Mich66 skrev:

Jeg prøvede at forbinde Heos, de trådløse højttalere, men der er nok ca 2 sekunders forsinkelse ift de kabel forbundne, så matcher jo ikke billedet. 

Plejer at være synkront når jeg bruger Heos app´en og afspiller på de 2 typer højttalere samtidigt. Det er vel det der betegnes som multiroom.


Når du afspiller via HEOS app, sørger enhederne for at synkronisere lyden.

Så du sender lyd ind i CEOL, skal den først konvertere, pakke og sende lyden (med buffer) til dine HEOS højttalere, der herefter skal pakke den ud igen og konvertere til analogt signal.
Derfor har du forsinkelse og det kommer du aldrig af med.


Hvorfor vil du have dine HEOS højttalere til at spille samtidig med dit anlæg?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 10:16
Ah så det er når du både afspiller både med de kablet højtalere og heos højtalerne?

Læs Her

Da du ikke har en av-receiver, men stereo system, tror jeg ikke ud fra det link du kan får det synkront
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Mich66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Juni-2018
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mich66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 10:18
Kun et forsøg på at lave en form for surround med de enheder jeg har i forvejen. Bare det at jeg nu har en bas, har givet en meget bedre lyd oplevelse. 
Panasonic P42ST50Y, P42GT30Y, DMR-BCT 730, Sony RDR HX-710, Dynaudio Audience 42W, Denon Ceol N10, 2x HEOS 1 HS2, Rega Planar 3, Phonar subwoofer
Til top
Mich66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Juni-2018
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mich66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 10:22
Satte Dunkirk filmen på, og starten med Stuka bombardement af stranden var forrygende. Kan helt sikkert blive endnu mere imponerende med andet anlæg, men som en start er det godkendt.
Panasonic P42ST50Y, P42GT30Y, DMR-BCT 730, Sony RDR HX-710, Dynaudio Audience 42W, Denon Ceol N10, 2x HEOS 1 HS2, Rega Planar 3, Phonar subwoofer
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 10:41
Du kan godt droppe at lave noget form for surround med den. Da det er en stereo.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu