recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz sr6011 hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz sr6011 hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz sr6011 hjælp
    Sendt: 30-December-2020 kl. 12:09
Jeg har lige opdaget at min Marantz sr6011 pludselig kun afspiller i stereo eller multi Chanel via min AppleTV 
Har resat den og opsat den via mikrofon igen
Men samme lyd er der
Nogle der har et bud på hvorfor lyden ikke er rigtig dekodet
Har ikke ændret på kabler eller noget
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 12:26
Står ATV til PCM i lydoutput?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 12:46
lydformat står til Auto, Atmos tilgængelig
Det mærkelige er at på Netflix er filmen the midnight sky i atmos
Men de film jeg har i iTunes som eks die hard
Og filmen sjæl og Mulan i Disney plus er det multi In + surround
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 12:47
sådanne er det ATV 4
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 12:53
hvad mener du Per ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

hvad mener du Per ?
Apple tv kan ikke bitstream. Den conertere det til PCM. Og de film i atmos smider den dolby mate2.0 på, så atmos signaler komme PCM. Ganske forfærdeligt måde at gøre det på. Men sådan gør Apple.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

hvad mener du Per ?
Apple tv kan ikke bitstream. Den conertere det til PCM. Og de film i atmos smider den dolby mate2.0 på, så atmos signaler komme PCM. Ganske forfærdeligt måde at gøre det på. Men sådan gør Apple.

Det er ikke helt rigtig. Man kan godt sætte ATV til at lyd skift til, så kan sender ATV lyden som Dolby digital, hvis den er i dd. Men den kan så ikke sende atmos.

Hvis man vil have atmos, så sendes lyden som pcm.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

hvad mener du Per ?
Apple tv kan ikke bitstream. Den conertere det til PCM. Og de film i atmos smider den dolby mate2.0 på, så atmos signaler komme PCM. Ganske forfærdeligt måde at gøre det på. Men sådan gør Apple.


Det er ikke helt rigtig. Man kan godt sætte ATV til at lyd skift til, så kan sender ATV lyden som Dolby digital, hvis den er i dd. Men den kan så ikke sende atmos.

Hvis man vil have atmos, så sendes lyden som pcm.
ja okay det viste jeg så ikke, lige man kan tvinge den til dd. Men det er jo så heller ikke hensigtsmæssigt
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 14:14
Det er jo heller ikke givet at Dolby digital er bedre. Ved pcm er det jo bare ukomprimeret lyd der er de ordet i ATV og så vidt jeg har forstået så understøtter ATV dd+, så lyden burde være lidt bedre.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er jo heller ikke givet at Dolby digital er bedre. Ved pcm er det jo bare ukomprimeret lyd der er de ordet i ATV og så vidt jeg har forstået så understøtter ATV dd+, så lyden burde være lidt bedre.
men den dekoder alt lyd og sender videre som pcm
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er jo heller ikke givet at Dolby digital er bedre. Ved pcm er det jo bare ukomprimeret lyd der er de ordet i ATV og så vidt jeg har forstået så understøtter ATV dd+, så lyden burde være lidt bedre.
men den dekoder alt lyd og sender videre som pcm
Hvad galt er der nu i det? Så får du jo netop det lydformat filmen streames med.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu