recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xiaomi mi s boks dårligt billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xiaomi mi s boks dårligt billede

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kgse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Xiaomi mi s boks dårligt billede
    Sendt: 31-December-2020 kl. 11:50
Jeg har købt ovenstående streaming boks, og opdateret til Android 9.
Den er sat til at bruge fjernsynets skærm opløsning 1080p60Hz.
Selve skærm/navigations billedet ser fint ud, men når jeg streamer, DRTV, Dplay, TV2play mv, er billederne grynede og med dårlig opløsning.

Jeg installerede en app til at måle netværkshastigheden, og den var 86Mbps, så det burde ikke være et problem.

Er der nogen, som har oplevet dette og måske har en løsning?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 12:02
Som det første bør du slå over på 1080p50 ...
miri
Til top
kgse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 12:20
Tak for svaret, og jeg har nu prøvet at ændre opløsning til 1080p50Hz,
men desværre uden, at det har hjulpetUnhappy
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 12:53
det er primært på grund af apps opsætningerne. DR's app har da så vidt jeg husker direkte mulighed for at sætte hvilken bitrate man vil køre.
Til top
kgse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 13:55
Det var også min tanke, men jeg synes, at jeg har været igennem alle indstillingsmuligheder i DR-, TV2play- og Dplay apps uden at kunne ændre på noget omkring streamingkvalitet. Måske nogen ved mere om det?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af kgse kgse skrev:

..
Selve skærm/navigations billedet ser fint ud, men når jeg streamer, DRTV, Dplay, TV2play mv, er billederne grynede og med dårlig opløsning.

Jeg installerede en app til at måle netværkshastigheden, og den var 86Mbps, så det burde ikke være et problem.
...
Kablet eller WiFi?
Min tanke, selvom du måler 86Mbps (går ud fra det er WiFi) kunne det måske være at apps ikke modtager stabilt og drosler ned (rent teoretisk) LOL
Mvh. JørgenT
Til top
kgse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 09:45
Xiaomi har ikke en ethernetport, men man kan lave en ethernet til usb kobling, men det har jeg ikke prøvet. Jeg fik det aldrig rigtig til at fungere med boksen, men købet i stedet en Apple TV-boks, og der fungerede det hele lige ud af boksen. Prisen er også tre gange så høj. Selve brugerfladen på Apple TV er til gengæld meget uoverskuelig til at begynde med, men det lærer man jo.Smile 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu