recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disney+ app hakker/fryser på LG C9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Disney+ app hakker/fryser på LG C9

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Disney+ app hakker/fryser på LG C9
    Sendt: 01-Januar-2021 kl. 18:43
Godt nytår

Jeg har et LG C9, hvor jeg desværre jævnligt oplever, at billedet kortvarigt fryser, når jeg streamer Disney+ via Disney-app’en.

Ser jeg samme indhold via AppleTV 4K, kører det gnidningsfrit.

TVet er kablet til mit netværk (Cat 6 kabel).
Jeg har 1000 mbit fra BoligNet.

Any ideas? 

På forhånd tak
Peter
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 09:12
umiddelbart burde der ikke være netværksprobs når du både har kabling og en ellers velfungerende internetforbindelse, og derfor kunne jeg forestille mig det eventuelt kunne være synkroniseringsproblemer mellem lyd og video.. Prøv at tjekke hvad det er for et lydspor du kører og hvad afspiller du lyden med? (ingen grund til atmos lydspor hvis det bare ryger ud via skærmens højtalere.)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 09:30
Også godt nytår til dig.
Prøv at ændre din DNS i internet indstillingerne på tv-et til f.eks. google DNS: 8.8.8.8/ 8.8.4.4

Start med at ændre DNS først, det er et problem jeg har set før med Disney app'en på web os

Og evt. prøv at slå ipv6 fra eller til.

Bare af nysgerrighed, hvilken router benytter du, og er den sat op til at køre med ipv6?




Redigeret af Potter - 02-Januar-2021 kl. 09:35
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Godt nytår

Jeg har et LG C9, hvor jeg desværre jævnligt oplever, at billedet kortvarigt fryser, når jeg streamer Disney+ via Disney-app’en.

Ser jeg samme indhold via AppleTV 4K, kører det gnidningsfrit.

TVet er kablet til mit netværk (Cat 6 kabel).
Jeg har 1000 mbit fra BoligNet.

Any ideas? 

På forhånd tak
Peter

Jeg har haft samme problem med Chromecast ultra og Chromecast 3. Det virker fint på min chromecast 3 nu og har intet foretaget mig. Tænker Disney af og til har kapacitetsproblemer. Er det bestemte titler du har det på - måske de mest populære eller også på andet..
Mit problemer var, at der var buffering jævnligt. Har ikke haft det på de andre tjenester jeg har: Netflix, Viaplay, tv2 play - kun på Disney+
Til top
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 13:33
Tak for svar, Potter.< id="__symantecPKIClientMessenger" -sups-flavor-configuration="true" -extension-version="1.0.1" style="display: none;">
Jeg var lige hurtig nok, da jeg sagde, at jeg kun oplever "frys" i Disney+ app'en. Det gør jeg tilsyneladende også i Netflix. Meget mærkeligt. Jeg har fuld smæk på mit internet (små 900 mbit), og som sagt er tv'et kablet til nettet. Så vidt jeg kan læse, så understøtter tv'et kun op til 100 mbit, hvilket er rigeligt – også til 4K. 
Jeg har Google WiFi sat op i huset (Mesh) – denne fungerer også som router.

/P
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 14:01
Det Potter mener er at det IKKE er din throughput som er problemet, men derimod det faktum at der åbenbart er udfordringer når der skal laves opslag af IP-adresse ud mod tjenesterne, hvor der åbenbart kan komme nogle forsinkelser, og dermed huller i streaming (DNS) (og normalt vil det være en god ting at slå IPv6 fra i routeren af en eller anden årsag. Indtil videre har overgangen til ipv6 givet flere problemer for de fleste end det har givet positive oplevelser.)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu