recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mystik omkring Shield og streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mystik omkring Shield og streaming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mystik omkring Shield og streaming
    Sendt: 03-Januar-2021 kl. 17:48
Hej Alle og godt nytår

Jeg er rendt ind i et problem, som virkelig går mig på! Kort fortalt kan jeg ikke mere streame fra min Shield! Det gælder både Netflix, HBO, Amazon Prime og Google Film. Youtube virker endnu.

Netflix kommer slet ikke op. HBO og AP siger begge at der opstod en fejl - og så er jeg ikke klogere.

Det fandens er, at jeg fik det til at virke på et tidspunkt, og det gjorde jeg ved at forbinde Shield'en direkte (næsten - via en switch) til Hipers router, i stedet for (som også har virket) Hipers Router->Archer 3200->Shield.
 
Men så røg strømmen i området og bagefter var vi tilbage til start. Jeg har lige prøvet at gå direkte Hipers Router->Shield, men ingen forskel.

Det er temmelig træls, så gode ideer modtages gerne!

PS: Jeg kan fint streame på mit andet TV, hvor HBO, AP, Netflix er installeret. Og det kører den lange vej: Hipers Router->Archer 3200->Wifi->TV.

MVH
Sven


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 18:40
Har du genstarte router og Shield tv? Kan de streame de samme ting fra smartphone, og kan du caste dem til din shield
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 19:54
Hej Duck
Tak for svaret. God pointe med at prøve den indbyggede Ccast, men den kræver jo wifiSmile
Jeg enablede WiFi på Hiper router, smed både Shield'en og min telefon på dette net, og gæt hvad? Det virkede heller ikke.
Faktisk virker det så lidt, at jeg får en fejlmelding når jeg prøver at caste YouTube til Shield'en. Mysteriet breder sig.
Jo, routeren har jeg resat.
Mvh Sven

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 20:16
Ja mon ikke. Jeg ved så ikke lige hvad der lige kan være. Andet end det er kommunikation problemer mellem Shield og router
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af svenks svenks skrev:

Hej Duck
Tak for svaret. God pointe med at prøve den indbyggede Ccast, men den kræver jo wifiSmile
Jeg enablede WiFi på Hiper router, smed både Shield'en og min telefon på dette net, og gæt hvad? Det virkede heller ikke.
Faktisk virker det så lidt, at jeg får en fejlmelding når jeg prøver at caste YouTube til Shield'en. Mysteriet breder sig.
Jo, routeren har jeg resat.
Mvh Sven

Chromecast på Shield kræver altså ikke Wi-Fi. Den kan sagtens være tilsluttet Ethernet, så længe Wi-Fi og Ethernet deler samme subnet i routeren.
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 20:51
Chromecast på Shield kræver altså ikke Wi-Fi. Den kan sagtens være tilsluttet Ethernet, så længe Wi-Fi og Ethernet deler samme subnet i routeren

Det gjorde de jo så netop ikke...

Nå, men: Det der Chromecast problem fik mig til at tænke at noget er helt galt. Så jeg har nu gennemført en Fast Reset, og det har faktisk hjulpet. Nu kan jeg streame igen, men måske kun via WiFi på den ydre router, så jeg er ikke i mål endnu. Tak for hjælpen so far!
Mvh Sven

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af svenks svenks skrev:

Chromecast på Shield kræver altså ikke Wi-Fi. Den kan sagtens være tilsluttet Ethernet, så længe Wi-Fi og Ethernet deler samme subnet i routeren

Det gjorde de jo så netop ikke...

Nå, men: Det der Chromecast problem fik mig til at tænke at noget er helt galt. Så jeg har nu gennemført en Fast Reset, og det har faktisk hjulpet. Nu kan jeg streame igen, men måske kun via WiFi på den ydre router, så jeg er ikke i mål endnu. Tak for hjælpen so far!
Mvh Sven

Hvorfor kører du forskellige subnet i dit interne netværk? Mon ikke det er her du skal finde fejlen? Lyder til dit netværk er sat forkert op. Kører der DHCP på begge dine routere? 
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 21:22
Der kører 2 netværk, fordi jeg har 2 routere. Den ene kommer fra Hiper, og den anden er min egen Archer 3200. Imellem de to har jeg et lille DMZ netværk.
Der er ganske rigtigt 2 DHCP, men de kan kun udlevere adresser til sit eget netværk. Dvs Hiper laver til DMZ og Archer laver til resten. Det har kørt fint i årevis...
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 21:25
Og så alligevel ikke. Efter at jeg havde konstateret at nu kørte det lod jeg shield gå videre med opsætningen. Så røg det igen.

Ny Fast Reset, men denne gang kom det IKKE op at køre, selv om udgangspunktet var det samme. 
Shield på Hiper Wifi, tlf samme sted, kan ikke caste til shield. Og kan ikke streame.

BVADR
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu