recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med smartlåse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med smartlåse?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med smartlåse?
    Sendt: 03-Januar-2021 kl. 22:16
Jeg nyder hver gang jeg kommer til bilen, at den har nøglefri betjening.
Til gengæld irriterer jeg mig så også hver gang jeg kommer til huset, at det ikke er nøglefrit.

Nogen der har erfaring med nogle låse i dette segment?
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 23:00
Start med at høre hvad dit forsikringsselskab mener om det og hvilke låse som de eventuelt vil acceptere. Desuden virker det virkeligt dårligt hvis du har døre med trepunktslås, da du manuelt skal trække op i håndtaget for at smartlåsen kan låse. Det gør også at du ikke kan låse døren fra telefonen hvis du skulle have glemt det da du tog hjemmefra. Jeg droppede det da jeg har trepunktslåse.
Du kan godt få noget industri smart trepunktslåse, men de er svinedyre og kræver strømforsyning og separat controller/keypad og er derfor ikke lette at integrere i standard home automation.



Redigeret af Eeyore - 03-Januar-2021 kl. 23:34
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 19:01
klart fosikringen skal høres.

Det er ikke sådan at jeg vil låse via telefon.
Mere i stil med bilen, at man har en nfc chip på sig, som gør en i stand til at låse/åbne låsen.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 19:54
som udgangspunkt er der vist ingen specifikke krav til en elektronisk lås fra forsikringsselskaberne. De dækker såfremt der er tale om synlig indtrængen. Det er ens ansvar at sørge for at døren er låst. - blot fordi man har en ruko lås med special nøgle, så dækker det altså ikke hvis man ikke har låst døren.
dermed ikke sagt at alle elektroniske låse er lige, for der er vist en del crap derude. - man kan tjekke YT for den slags. Husker en eller anden video, hvor man rent faktisk havde lavet mulighed for adgang til den indre del af håndtaget udefra. - hvilket nok må betegnes som en alvorlig ommer.

Danalock er vist en af de eneste danske låse. Den kan både nfc og wifi.
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 20:50
jeg har en danalock v3.

Havde de bedste og mest optimistiske håb til den lås. Håbede virkelig at den kunne være “smart”

Den er det arveste lort. Virker ALDRIG som den skal.
Jeg sviner aldrig produkter uden virkelig at have udpint alle muligheder for support og undersøgt om der kunne være andet galt . Den her kritik af produktet kan jeg fuldt stå inde for !


Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

jeg har en danalock v3.

Havde de bedste og mest optimistiske håb til den lås. Håbede virkelig at den kunne være “smart”

Den er det arveste lort. Virker ALDRIG som den skal.
Jeg sviner aldrig produkter uden virkelig at have udpint alle muligheder for support og undersøgt om der kunne være andet galt . Den her kritik af produktet kan jeg fuldt stå inde for !



Brugbar info, tak
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 20:57
det er HomeKit udgaven jeg har. 

Jeg har sågar købt deres danabridge for at se om det blev bedre.
Har nulstillet og nulstillet og opdateret og prøvet med og uden HomeKit og bare gjort det via deres egen app. Samme fejl og problemer hver gang. Den aner ik om den er åben eller lukket og er konstant i baglås.
(Siger den} 

Den virker perfekt første gang efter kalibrering og så går det bare ned af bakke med 100 i timen derfra hehe
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu