recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Adgang til Skat tast-selv fra mobiltelefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Adgang til Skat tast-selv fra mobiltelefon

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Tak Claus 
Det hjalp. Underligt at problemet ikke har været på andre sider der kræver NemID.

Flemming
På hvilke sider, hvor der logges ind med NemID fra en enhed skærmtastatur, placeres markøren automatisk i et indtastningsfelt og åbner skærmtastaturet?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 22:16
hvor skulle jeg vide det fra? - som sagt. det kommer an på hvordan siderne er lavet og om de har lavet siden "brugervenlig" - normalt vil man på en computer kunne "tabbe" sig ind i felterne, og det er muligt at programmere siderne så de automatisk vælger et specifikt felt først.
Det har intet med specifikke sider at gøre, men derimod hvordan siden er bygget op. Nemid er teknisk set et "plugin" der er indlejres på siderne.
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 22:40
Ja, og ingen de syv sites med NemID, jeg kan tilgå, åbner skærmtastaturet fra håndholdte enheder, men det er åbenbart personafhængigt...
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 08:24
Her hos mig på Firefox på Android 10 placeres curseren i "Bruger-id" når man vælger at logge på med NemID, men tastaturet vises først, når man igen klikker i feltet.

Og det er altså helt normalt at det fungerer sådan på mobile enheder (men det betyder ikke at det altid er sådan).
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Her hos mig på Firefox på Android 10 placeres curseren i "Bruger-id" når man vælger at logge på med NemID, men tastaturet vises først, når man igen klikker i feltet.

Og det er altså helt normalt at det fungerer sådan på mobile enheder (men det betyder ikke at det altid er sådan).


Det gør det også hos mig. Men til og med tirsdag i denne uge skete der absolut intet når jeg tastede i feltet. Det var det jeg mente med, at tastaturet ikke dukkede op og jeg fik det åbenbart ikke forklaret tydeligt nok. Fra og med onsdag virkede det mærkeligt nok. Måske der har været en fejl på tast-selv siden.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu