recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svært at købe grafikkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svært at købe grafikkort

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Online
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Svært at købe grafikkort
    Sendt: 09-Januar-2021 kl. 22:31
hej.
Da min pc sidst blev opgraderet for 5 år siden så er det vist på tide at få gjort igen 😊
Men da jeg skulle finde dele i dag fandt jeg ud af at det nærmest er umuligt at købe et grafikkort, da de  mange steder er udsolgt.

Efter hvad jeg kunne læse på proshop så ser det ud til at der vil være lang leveringstid. I hvert fald på flere af nvidia rtx modellerne 

Er der en speciel grund til at der er så mange der er udsolgt? 

Jeg købte en Asus Radeon™ RX 5600 XT 6GB ROG Strix. 
Men ville egentlig gerne have haft en nvidia rtx 3060



Redigeret af sokken - 09-Januar-2021 kl. 22:32
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 23:38
To ting der gør det, er Corona og bit mining. Så er pisse svært at få nye kort
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Online
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2021 kl. 23:47
tænkte nok at det var noget med corona, men hvad er bit mining? 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 07:02
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

tænkte nok at det var noget med corona, men hvad er bit mining? 
det man "graver" efter bitcoins og det er grafikkort effektive til

Redigeret af T-Duck - 10-Januar-2021 kl. 07:03
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Online
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 08:18
Okay. Tak for svar 
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 17:37
Hvad spiller du af spil? Jeg er helt enig i at de nye kort er vejen frem til et nyt build, men måske et brugt rtx 2080 ville kunne bruges når man ikke kan få et af de nye kort.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Online
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 19:05
jeg har allerede købt en og den burde være god nok til mig 😊

Men tak for svar 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu