recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG GX 65 lip sync
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG GX 65 lip sync

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG GX 65 lip sync
    Sendt: 10-Januar-2021 kl. 18:10
Hej alle

Vi har netop anskaffet os et LG GX 65, og jeg oplever efter et stykke tid, at der kommer lip sync problemer, hvor lyden kommer efter billedet.

Jeg er i tvivl, om det er tv-boksen, der giver problemet, eller om det er tv’et. Vi har aldrig haft problemer på vores gode, gamle Panasonic plasma.

Ved søgning på nettet ser det ud til, at det er et kendt problem på LG’s OLED.

Det er rimeligt irriterende at købe et så dyrt et tv, hvis teknikken ikke er i orden.

Er der nogle andre her på forummet, der oplever det samme på jeres LG OLED?

På forhånd tak for jeres svar.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 17:29
Hvilken boks er tilsluttet?
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 17:36
Det er en Waoo-boks: AirTies 7310 med harddisk.

Jeg vil prøve at køre fra Apple TV i nogle timer, for at se om problemet kun er med AirTies-boksen.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Det er en Waoo-boks: AirTies 7310 med harddisk.

Jeg vil prøve at køre fra Apple TV i nogle timer, for at se om problemet kun er med AirTies-boksen.

Jeg tvivler på du løser det problem med AppleTV, er der nogen kanaler der er mindre problem på end andre?
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 22:59
Jeg har nu haft Apple TV-boksen kørende i tre timer +/-, og der er tilsyneladende ingen lip sync problemer, selv efter længere tid. Der er fuldstændig overenstemmelse mellem billede og lyd. Det er godt nok underligt.

Hajsa: nej, det er samme observation på forskellige kanaler og også for optagelser på harddisken.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 07:06
Hvis lyden forskyder sig mere i takt med tiden, så kunne det godt antyde, at det er Waoo-boksen, der er problemet.

Dog er det værd lige at prøve at slå TruMotion fra på LG TV'et, såfremt det er aktiveret i billedmenuen. Husk at TV'et skal stå på HDMI-porten, hvor Waoo-boksen er tilsluttet, for at se om TruMotion er slået til på denne HDMI-port. Moderne TV kan køre billedindstillinger særskilt for hver HDMI-port (og andre kilder).
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 17:54
Det endte med en udskiftning af den gamle boks. Jeg havde en Airties 7410X- boks stående (uden HDD, men 4K), som lige skulle registreres hos Waoo. 

Og nu spiller det. Der er ingen lip sync-problemer nu. TV’et har kørt et par aftener (4-5-6 timer pr. aften på samme HDMI-indgang), og læbebevægelserne følger nu lyden 100 %. Tidligere kiksede synkroniseringen allerede efter 1,5-2 timer.

Jeg har slået mest muligt af de digitale “forbedringer” fra, og nu kan jeg prøve mig frem, og aktivere noget af det igen, hvis det giver mening.

Det var et meget underligt problem. Jeg var ude i udskiftning af alle kabler for at se, om det var problemet. Det gør jeg nu nok alligevel, så det ikke fremover er det, der giver problemer.

Så tak til jer for jeres input.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 18:02
Jeg var også ude i at skulle returnere TV’et, hvis jeg ikke fandt en løsning, men det er noget bøvlet med en kasse på 160 * 97 * 18 cm. Det var noget nemmere i “gamle dage” med et 32-tommer TV LOL
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 18:29
syntes det er nemmere med de flade.   

De gamle 32” vejede en helvedes masse kilo.   Nu kan de flytte meget nemt når man ser bort fra micro biler 😂


Redigeret af hansie - 17-Januar-2021 kl. 18:29
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 19:50
Det var nu også en 32-tommer fladskærm, jeg havde i tankerne. Den kunne jeg have bag på cyklen LOL

En 32-tommer CRT krævede jo næsten to mand at bære. Vi havde et 32-tommer Sony, der vejede 64 kg. Vi havde egentligt kigget på 36-tommeren, med det vejede over 90 kg, så det blev heldigvis ikke købt LOLLOLLOL
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 20:10
Puha, jeg kan godt huske de gamle 28-36” Det var sindssyg tunge. Jeg arbejdede i Selandia en årrække, med at køre ud med diverse apparater, som skulle sættes på plads og sættes op. Men trapperne, føj det var sgu hårdt for kroppen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu