recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket af de 2 smartTV skal jeg vælge ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket af de 2 smartTV skal jeg vælge ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Michlar73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Juli-2016
Sted: Nykøbing Mors
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michlar73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket af de 2 smartTV skal jeg vælge ?
    Sendt: 10-Januar-2021 kl. 20:11
Hej,
Jeg har kigget på tv de sidste par dage og har fået det skåret ned til disse 2. Men jeg kan ikke rigtig beslutte mig for hvilken jeg skal vælge. Derfor håber jeg at I kan hjælpe mig med beslutningenHug

Her lidt info. om rummet og mine TV-vaner:

Tv'et kan ikke være større, da det skal sidde imellem 2 vinduer...både ifht. hvor vi sidder, men også for at det skal hænge det mest optimale sted ifht. dagslys.

de 2 sofaer er henv. lige ud for tv'et og venstre for, når man kigger på tv'et 

Der skal ikke tages højde for apps-håndteringen i TV'et, da jeg har en Android-boks, hvor jeg kører mine medieapps fra.

Tv'et  skal hænge, hvor vores nuværende detfekte LG hænger  ca. 10 m. fra routeren. 

Mit valg af programmer er meget forskellig.....tror dog jeg mest ser nyheder og sport......de er mere resten af familien, der ser film på det.

De 2 tv, som jeg beder jer hjælpe mig med at vælge imellem er :  

https://www.hifiklubben.dk/samsung-qe43q60t-qled-tv/samqe43q60t/?q=samsung-qe43q60t 

og

https://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/LG-43-Fladskaerms-TV-43NANO796NE-LED-4K/2912282

På forhånd mange tak Hug
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 20:37
 
 Hvis App's ikke er vigtigt, så er det da unødvendigt at købe et med mange App's, især når der haves en Android TV boks, jeg købte Panasonic, det har ikke mange App, men har det vigtigste for et TV, nemlig god billed kvalitet. App's er der på Shield TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Michlar73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Juli-2016
Sted: Nykøbing Mors
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michlar73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 20:57
ok....findes der et Panasonic på 43" med bedre billedkvalitet end de 2, jeg linkede til....for må indrømme, at jeg slet ikke har kigget på Panasonic Embarrassed

Til top
Michlar73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Juli-2016
Sted: Nykøbing Mors
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michlar73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvis App's ikke er vigtigt, så er det da unødvendigt at købe et med mange App's, især når der haves en Android TV boks, jeg købte Panasonic, det har ikke mange App, men har det vigtigste for et TV, nemlig god billed kvalitet. App's er der på Shield TV.

ok....findes der et Panasonic på 43" med bedre billedkvalitet end de 2, jeg linkede til....for må indrømme, at jeg slet ikke har kigget på Panasonic Embarrassed
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 09:27
Samsung-modellen har VA-panel, mens LG har IPS. 

VA regnes normalt som det, der giver den bedste billedkvalitet pga. bedre kontrast og sortniveauer (så sort ikke fremstår som gråt). 

Ulempen er, at billedkvaliteten forringes/udvaskes, hvis man ikke sidder lige foran. Dem der sidder i sofaen ude til venstre kan altså opleve forringet billedkvalitet. Om det er relevant i dit tilfælde, er ikke til at sige - men Samsung-modellen har fået kritik for netop det. 


 


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Michlar73 Michlar73 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvis App's ikke er vigtigt, så er det da unødvendigt at købe et med mange App's, især når der haves en Android TV boks, jeg købte Panasonic, det har ikke mange App, men har det vigtigste for et TV, nemlig god billed kvalitet. App's er der på Shield TV.

ok....findes der et Panasonic på 43" med bedre billedkvalitet end de 2, jeg linkede til....for må indrømme, at jeg slet ikke har kigget på Panasonic Embarrassed
hvis du går efter god billede kvalitet ville jeg gå efter det nye 42” OLED fra LG. Det kommer senere i år. 
Til top
Michlar73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Juli-2016
Sted: Nykøbing Mors
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michlar73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Michlar73 Michlar73 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvis App's ikke er vigtigt, så er det da unødvendigt at købe et med mange App's, især når der haves en Android TV boks, jeg købte Panasonic, det har ikke mange App, men har det vigtigste for et TV, nemlig god billed kvalitet. App's er der på Shield TV.

ok....findes der et Panasonic på 43" med bedre billedkvalitet end de 2, jeg linkede til....for må indrømme, at jeg slet ikke har kigget på Panasonic Embarrassed
hvis du går efter god billede kvalitet ville jeg gå efter det nye 42” OLED fra LG. Det kommer senere i år. 

Okay ..Det lyder fandme godt. Har gerne villet have en OLED, men har aldrig kunnet finde dem i 43" tømmer.....så kanon at de kommer med et nu....så må vi leve med den lidt blå farve der er kommet på vores tv lidt endnu. 
Ved du hvornår den kommer?😊
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 11:19
mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu