recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sub er stået af. Kan det fikses?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sub er stået af. Kan det fikses?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 17:27
Jeg tror billedet og lyssætningen driller lidt. Der er rigtig nok en aflejring ud over en del af U1, U2 og U3 + hele området til højre. Men jeg kan fjerne det, når jeg kradter lidt i det med en negl. Flux - tænker jeg. U1 - 3 er egentlig heller ikke beskadiget, sammenlignet med de andre magen til på kortet, når først man kradter det der aflejring af. 

Til gengæld sidder der et lille printkort på et andet printkort (dum formulering...), hvor nogle af pinsne er brune agtige - og en af der der runde dimser, C34 nede i hjørnet (?), har umiddelbart en eller anden form for aflejring - i modsætning til alt andet deromkring. Det kan evt. ligne at den er bristet en smule? 

Måske er det også meget at gøre ud af en 13 år gammel subwoofer? Selvom den er (var) virkelig god. 




Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 17:30
Printet nederst til venstre.
Ret ledningerne ud, så de står lige ud fra printet og tag et billede så man kan se alle detaljer.

Tage billedet lige bagfra i stedet for skrå.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 19:50
Jeg kan ikke rigtig flytte ledningerne, da de er stripset fast flere andre steder. Er der noget bestemt du ville lede efter? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 20:25
Dårlige forbindelser og målepunkter.

Klip stripsene op.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 08:51
Det er desværre ikke helt samme model som din, men dog samme mærke. Men fejlen kunne nemt være den samme.

Linket er på tysk, kan du ikke læse tysk så finder du sikkert en oversætter




Redigeret af Potter - 17-Januar-2021 kl. 08:54
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 10:11
Hvis enheden er fin kan købe plate amps fra mange mærker og sætte på i stedet:)
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 13:28
Alt kan repareres Smile
Især hvis man er glad for sit grej... og der er garanteret mere "smæk" i den 13 år gamle, end en ny tilsvarende Wink 
- Heldigvis er det ofte en bagatel, og rigtig tit bare en løs forbindelse...
- skru printene af og få et værksted til at gennemgå dem... måske du kender en "hjemmegående" radiomekaniker? - 

Bond Cool



Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu