recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opsætning med beolab 9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

opsætning med beolab 9

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 19:52
Ikke sammenlignet på samme højtalere. Jeg brugte Spotify connect den gang jeg havde dette setup. Core'en satte jeg til den optiske indgang på almandoen. Der er kommet en model siden den jeg havde. Hvis det maksimal lydkvalitet du går efter vil jeg gå efter den løsning, som jeg skitserede før.
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Granly Granly skrev:

Ikke sammenlignet på samme højtalere. Jeg brugte Spotify connect den gang jeg havde dette setup. Core'en satte jeg til den optiske indgang på almandoen. Der er kommet en model siden den jeg havde. Hvis det maksimal lydkvalitet du går efter vil jeg gå efter den løsning, som jeg skitserede før.

Kan bare ikke se at lydkvaliteten bliver bedre at en enhed mere. 
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Granly Granly skrev:

Ikke sammenlignet på samme højtalere. Jeg brugte Spotify connect den gang jeg havde dette setup. Core'en satte jeg til den optiske indgang på almandoen. Der er kommet en model siden den jeg havde. Hvis det maksimal lydkvalitet du går efter vil jeg gå efter den løsning, som jeg skitserede før.

Så du streamede til Core og brugte Almando til tv?
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 20:00
Ja og brugte Core'en til B&O multirum. Hvor der var højtalere i køkkenet, badeværelset og soveværelset. 
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Granly Granly skrev:

Ja og brugte Core'en til B&O multirum. Hvor der var højtalere i køkkenet, badeværelset og soveværelset. 

Fungerer B&O multirum kun til B&O højtalere? 
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 20:04
1 forhandler har anbefalet mig Almando fremfor Marantz og Yamaha mv (forhandler det hele). Én anden har anbefalet Almando fremfor Beosound Core (forhandler begge dele). 

Men hører gerne praktisk erfaring fra jer brugere


Redigeret af hifim - 19-Januar-2021 kl. 20:05
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af hifim hifim skrev:

Oprindeligt skrevet af Granly Granly skrev:

Ja og brugte Core'en til B&O multirum. Hvor der var højtalere i køkkenet, badeværelset og soveværelset. 

Fungerer B&O multirum kun til B&O højtalere? 

Ja det gør det. Alle mærker som har en form for multiroom virker kun til deres eget mærke, medmindre at de deler samme multirooms mulighed - Denon og Marantz bruger Heros, så går ud fra de kan kobles sammen, tros det er to forskellige mærker.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 22:29
husk at lydkvaliteten er ikke bedre end den musik tjeneste du benytter, så bruger du Spotify alm. abonnent, jamen er kvaliteten ikke særlig god. Men bruger man tidal, Deezer og evt. flere, hvor man kan betale for et dyre abonnent og derved få lydkvalitet i lossless eller CD kvalitet. De kan dog hedde noget forskelligt ved den enkelte tjeneste.

Er der forskel på “alm.” streaming kvalitet VS CD kvalitet, ja det er der og det kan høres, hvis man ved hvad skal lytte efter :-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
hifim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

husk at lydkvaliteten er ikke bedre end den musik tjeneste du benytter, så bruger du Spotify alm. abonnent, jamen er kvaliteten ikke særlig god. Men bruger man tidal, Deezer og evt. flere, hvor man kan betale for et dyre abonnent og derved få lydkvalitet i lossless eller CD kvalitet. De kan dog hedde noget forskelligt ved den enkelte tjeneste.

Er der forskel på “alm.” streaming kvalitet VS CD kvalitet, ja det er der og det kan høres, hvis man ved hvad skal lytte efter :-)

Helt enig. Men lyden fra samme kilde vil også lyde forskelligt afhængig af streameren. Så der er flere led. 
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af hifim hifim skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

husk at lydkvaliteten er ikke bedre end den musik tjeneste du benytter, så bruger du Spotify alm. abonnent, jamen er kvaliteten ikke særlig god. Men bruger man tidal, Deezer og evt. flere, hvor man kan betale for et dyre abonnent og derved få lydkvalitet i lossless eller CD kvalitet. De kan dog hedde noget forskelligt ved den enkelte tjeneste.

Er der forskel på “alm.” streaming kvalitet VS CD kvalitet, ja det er der og det kan høres, hvis man ved hvad skal lytte efter :-)

Helt enig. Men lyden fra samme kilde vil også lyde forskelligt afhængig af streameren. Så der er flere led. 

Der kan være forskel på indspilning af det enkelte nummer, hvordan ens indstillinger i appen - dette giver dog ikke helt mening at ændre på, hvis man vælger det dyre abonnent for at få cd kvalitet og så kommer det an på ens udstyr man streamer til 
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu