recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Printerproblem efter reinstall. af Windows 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Printerproblem efter reinstall. af Windows 10

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Printerproblem efter reinstall. af Windows 10
    Sendt: 16-Januar-2021 kl. 17:32
Hej Recordere

Jeg har netop lavet en reinstallation af min PC med nyeste version af Windows 10 64 bit (version 20H2, build 19042.685) hentet som image direkte fra https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 .

På computeren var i forvejen Windows 10 64 bit som i og for sig fungerede OK.

Efter reinstallation vil Windows ikke længere genkende min HP LaserJet 1020 (har fungeret upåklageligt før reinstallation) - printeren dukker op i Kontrolpanelet -> Enheder og printere under punktet "Ikke specificeret". Alle de "normale" procedurer er gennemført (søg efter driver på Microsoft Update, nyt USB-kabel (det bør ikke være det da det er samme kabel som tidligere der kun lige har været frakoblet under reinstallation), tænd og sluk printer (mange gang), genstart af PC, etc.).

HP har ikke nogen Windows 10-driver (og den har også førhen kun kørt på Microsofts egen driver) så der er ikke hjælp at hente ved HP.

Jeg antager således, at understøttelse af printeren må være suspenderet af Microsoft og/eller der er en generel fejl på visse printervarianter.

Der er andre der er stødt på en tilsvarende fejl - eller kender en workaround? Mine Goggle-skills har ikke været gode nok til at finde relevant hjælp!

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Christian

Screenshot, "Enheder og printere":

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 17:58
Slet

Redigeret af moremusic - 16-Januar-2021 kl. 17:59
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 18:00
Du kan prøve denne 64 bits driver:
https://www.fulldrivers.com/hp-laserjet-1020-driver-free-download-install-setup-software/
Hent filen, og brug opdater driver for printeren, mens du peger på den downloadede fil.
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovindueCopyClipboard">Copy< id="mailtovindueArea">
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 18:12
Har du søgt efter den igennem driver -> Windows Update?

Windows kommer ikke længere med alle printer drivere, så man skal vælge "Windows Update" inde fra driver installationen og vente nogle minutter til at den henter hele listen.

Herefter kan du vælge "HP Laserjet 1020" - har testet på en version 20H2
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 18:21
Tusinde tak til jer alle for lynhurtig hjælp - jeg downloade driver fra Beamers link og ny virker det!

Cyberguyen - den ville ikke godkende Windows' driver - kunne slet ikke finde den i oversigten af en eller anden årsag ?!

Vh

Christian
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Tusinde tak til jer alle for lynhurtig hjælp - jeg downloade driver fra Beamers link og ny virker det!

Cyberguyen - den ville ikke godkende Windows' driver - kunne slet ikke finde den i oversigten af en eller anden årsag ?!

Vh

Christian
Nej, du kan ikke se den i oversigten før Windows Update er færdig med at opdatere listen, som kan tage nogle minutter.

Jeg fandt den som nævnt på den nyeste version af Windows.

Til gengæld har du fra linket installeret en Windows 8.1 driver, som måske ikke virker optimalt til Windows 10.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu