recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - skifte administrator i win 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skifte administrator i win 10

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: skifte administrator i win 10
    Sendt: 16-Januar-2021 kl. 19:38
Jeg har lånt en brugt pc jeg skal købe og er i gang med at teste den. Det er en HP Pavilion dv7 som er en 64 bit maskine.
Jeg har lige med besvær installeret en gammel oficepakke men da jeg skulle installere en lige så gammel PhotoShop fik jeg beskeden: uninstalleshield kører og skal lukkes. Ved tjek fandt jeg ud af at det var en vrøvlebesked og at problemet kan skyldes at jeg ikke er administrator. Har også tjekket hvordan man skifter administrator men det giver ikke meget mening hvad jeg læser.
Så hvordan - step for step - skifter jeg administrator så jeg kan eliminere den problemmulighed?
Kan der være andre grunde til at instrallationen driller?
På forhånd tak
Morten


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 19:42
Det var jo ikke meget hjælp jeg fik her fra forummet men så fandt jeg selv ud af det.
Jeg lavede også en Microsoftkonto og gjorde mig selv til administrator, men det hjalp ikke på installationsproblemet. Men så så jeg en youtube video der viste at man bare skal slette en fil under c/windows som hedder noget med lsuninstall så kunne jeg installere uden problemer.
Tippet er hermed givet videre.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 22:31
Normalt kan du ikke sætte dig selv som administrator, medmindre du er det i forvejen. Det har intet med en Microsoft konto at gøre.

Så ville alle jo bare kunne lave en Microsoft konto og gøre sig til administrator på en tilfældig maskine uden koder eller noget.

Jeg tror mere at problematikken har været at din Photoshop er så gammel, at den måske ikke kender UAC og glemmer at spørge om du vil installere som værende afministrator.

Man kan højreklikke på alle programmer og vælge "Kør som administrator"

Så vidt jeg husker skal nogle af de gamle Adobe programmer have fuld rettighed til deres undermappe i mappen "Programmer". Derfor er de officielt ikke understøttet mere.


Redigeret af Cyberguyen - 18-Januar-2021 kl. 22:34
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu