recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 3 (ATV3) - stadig noget værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 3 (ATV3) - stadig noget værd?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Mi boxen har nu også 2 GB ram og bluetooth remote - men savner ganske rigtigt en LAN-port. Til gengæld kan dens USB-port bruges til dine egne film på flytbare medier, hvilket ikke er muligt med den lille Nvidia.
Manglende RJ45 forbindelse kan klares med USB adaptor HUB i stil med:
Så man både har kablet net og samtidig USB port til disk. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 13:37
korrekt den er lidt dyrere men det er en helt anden bruger oplevelse alt kører flydende på nvidia.

Den lille nvidia kan hente film fra en nas server ellers skal man op i den store nvidia pro men den er noget dyrere da den har server interface indbygget.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Manglende RJ45 forbindelse kan klares med USB adaptor HUB i stil med:

Hej.

Kan du bekræfte, at den du linker til også virker til Android?

Og for 3 år siden købte jeg en lignende til min Intel Compute Stick, der kører Windows 10. Her fandt jeg ud af, at den kun kørte USB ver. 1.0 og fik omgående alle pengene tilbage, da jeg klagede til sælgeren.

Senere fandt jeg ud af, at de findes i to forskellige udgaver, der udvendigt er fuldstændig ens.
Men den ene udgave har USB 2.0 og de andre kun USB 1.0

Hilsen Carsten.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Manglende RJ45 forbindelse kan klares med USB adaptor HUB i stil med:
Hej.

Kan du bekræfte, at den du linker til også virker til Android?

Og for 3 år siden købte jeg en lignende til min Intel Compute Stick, der kører Windows 10. Her fandt jeg ud af, at den kun kørte USB ver. 1.0 og fik omgående alle pengene tilbage, da jeg klagede til sælgeren.

Senere fandt jeg ud af, at de findes i to forskellige udgaver, der udvendigt er fuldstændig ens.
Men den ene udgave har USB 2.0 og de andre kun USB 1.0

Hilsen Carsten.
Nej, kan ikke bekræfte den linkede endnu, har lige bestilt en idag. Smile

Men har testet med lidt forskelligt på min Mi Box S 4K, både med almindelig USB2.0 HUB og en crappy:
https://www.ebay.com/itm/123771550132
som IKKE holder de lovede 100Mbit, men kun omkring 6/6Mbit Ouch  på Yousee kabel TV (som klarer 335/65Mbit på kablet Gigabit netkort. 
og med et par forskellige USB3.1 -> RJ45 Gigabit adaptor med HUB.

Også med en USB3.0 harddisk med HUB:
https://www.compumail.dk/da/p/seagate-backup-hub-harddisk-stel8000200-8tb-usb-3-0-991482545
og her koblet USB2.0 og USB3.0/USB3.1 type C med USB3.0 stik adapator:
https://www.avxperten.dk/usb-netvaerkskort/usb-3-1-netvaerkskort-1gbps-3xusb-sort.asp
https://www.av-cables.dk/usb-3-0-adapter/usb-3-0-til-usb-c-3-1-adapter-han-hun.html
https://www.ebay.com/itm/TYPE-C-3-Ports-USB-3-0-Gigabit-Ethernet-Lan-RJ45-Network-Adapter-Hub-to-1000Mbps/254467110355

USB3.0/3.1 udgaverne fra DK er jo så noget dyrere. Wink

Og har ikke oplevet det give problemer, udover den langsomme 10Mbit USB2.0 LAN adaptor.

Havde egentlig taget det for at være pga. 10Mbit/100Mbit automatisk skift problem, 
men kan måske skyldes det du nævner med at det kun var USB1.1? 



Redigeret af JørgenT - 20-Januar-2021 kl. 15:29
Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

kan måske skyldes det du nævner med at det kun var USB1.1? 

Hej.

Det jeg gjorde den gang, var at købe en SORT USB 3.0 hub med Gigabit ethernet adapter. De kostede dengang lige under 80 DKr. Or viker stadig på min Intel Compute Stick, der kører Windows 10.

Jeg har senere prøvet både min Hvide USB 1.0 Hub og den SORTE USB 3.0 Hub på min Android Boks.
Ethernet forbindelsen virker IKKE i nogen af dem.

Mi Box S 4K har fuld størrelse USB 2.0 Porte og den nye Chromecast med Google TV har en micro USB-C port, som også bruges til at strømforsyne den. Men jeg kan huske en tråd på Reddit om 'Hubs that work with CCGTV':


Her beskriver man nogle HUB's alt efter om de:

'Works:
Partially works:
Don't Work:'

Den nye Chromecast med Google TV kører Android TV ver 10, mens Mi Box S 4K kører Android TV ver 9, men hvis det var mig, der skulle finde en USB Hub med et RJ45 ethernet forbindelse, ville jeg kigge i ovenstående tråd. Det er IKKE alle Android enheder, der har drivere for flere forskellige Ethernet IC'er.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 20-Januar-2021 kl. 16:14
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 16:21
Jeg har købt et par stykker af denne type:

til brug med Chromecast 1. generation og Chromecast Audio.
Og virker her. Smile

Ved ikke med den nye Chromecast med Google TV ?
Mvh. JørgenT
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2021 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

HBO Nordic findes mig bekendt ikke som app til Apple TV3. Det kan dog sendes over via en iPhone/iPad med AirPlay. HBO Nordic app findes til de bokse med tvOS, altså Apple TV HD (tidligere '4') og Apple TV 4K.

Der er også billigere løsninger såsom Chromecast, men så skal tingene ligeledes styres fra en telefon/tablet.

Den nye Chromecast med Google TV kan både styres med den medleverede remote og med telefon/tablet.
Den kommer vel også snart til salg i Danmark, men ellers har den jo længe kunnet købes i f.eks. Tyskland eller Frankrig til omkring kr. 500 + forsendelse. Jeg fik min leveret til Flensborg for ca 515.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu