recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audio/lip sync
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audio/lip sync

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audio/lip sync
    Sendt: 20-Januar-2021 kl. 12:06
Hejsa   er ved at blive vanvittig   

Har opsat en crosstrainer på bonus sønnens værelse og købt et 55" ud LG tv og så har vi koblet en ældre nad receiver til og en nvidia shield tv.

Når jeg afspiller game of thrones på hbo via shield én, så går der ikke mange minutter så bevæger de læberne og lyden kommer et minut senere  

Det er til at blive vanvittig over. Hat også prøvet bare at bruge tvet højttalere,  det er nøjagtig samme problem. 

Receiver er koblet til med toslink optisk kabel.

What to do   der er nogle indstillinger med hensyn til lyd på tvet og på shieæden me  synes ikke det hjælper...

Jeg prøver lige at koble et Apple tv på og ser om det hjælper

Receiver er en nad t760

Og tvet er et ældre LG 55uf695v-za

 


Redigeret af forzajuve - 20-Januar-2021 kl. 12:09
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 12:30
Skæv AV-sync skyldes typisk 1. konvertering/transcodning undervejs eller 2. et problem i dekodning/afspilning. Når AV-sync vandrer over tiden, så er det meget sjældent relateret til 1. scenarie, men det kan dog være, at receiveren laver et eller andet, såfremt Nvidia Shield er sat til at udsende lyden som 'bitstream' (så receiver skal dekode).

TV'et skulle jo modtage video- og lydsignalet samtidig, og det buffer ikke da tingene er dekodet inden da. Jeg ville derfor starte fejlfinding på Shield (HBO app'en - prøv f.eks. at slet den) eller receiver (udelad den fra kæden for at bruge udelukkelsesmetoden).
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 12:48
har lige sat Apple tv til    og der er ingen problemer    så det må være shielden der skaber sig
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu