recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony BDP-s1700 DTS konvertering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony BDP-s1700 DTS konvertering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony BDP-s1700 DTS konvertering
    Sendt: 20-Januar-2021 kl. 14:44
Jeg har ovennævnte BD afspiller. Den blev i sin tid købt, fordi den ifølge specs. kan konvertere DTS til Dolby. Det virker desværre ikke for mig. Der kommer ingen lyd gennem Sonos Beam og forklaringen er, at Beam ikke understøtter DTS.
Men, den skulle jo netop konvertere til Dolby?! Er der nogen, der måske kan give mig en forklaringen eller hjælp?!

Sonos Beam og Sony BDP-s1700 er begge tilsluttet et LG tv fra 2014.

Redigeret af sd2100 - 20-Januar-2021 kl. 14:45
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 15:03
Jeg kender ikke din afspiller, men har selv en Sony high end BD afspiller, og den kan svjv ikke "konvertere DTS til DD", og ærligt talt kan jeg heller ikke se hvorfor den skal kunne. Jeg kunne aldrig DRØMME om at gøre det. Men jeg forstår dit problem. Hvad sker der, hvis du outputter PCM i stedet for bitstream?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 15:39
Er der ikke et DD lydspor på skiven du kan bruge i stedet for DTS?

De fleste skiver jeg har haft med DTS har også haft DD spor.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Er der ikke et DD lydspor på skiven du kan bruge i stedet for DTS?

De fleste skiver jeg har haft med DTS har også haft DD spor.
Nej, der er desværre ikke noget Dolby 5.1 spor på skiven. Da jeg stort set ikke ser BD-skiver længere, har DTS ikke været et problem. Der er desværre nogle skiver, der ikke har Dolby.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Jeg kender ikke din afspiller, men har selv en Sony high end BD afspiller, og den kan svjv ikke "konvertere DTS til DD", og ærligt talt kan jeg heller ikke se hvorfor den skal kunne. Jeg kunne aldrig DRØMME om at gøre det. Men jeg forstår dit problem. Hvad sker der, hvis du outputter PCM i stedet for bitstream?
Det er ikke noget problem, at få PCM 2.0 ud. Det fungerer fint.

Hvis jeg sætter afspilleren til at konvertere DTS til Dolby, kommer der ikke noget lyd ud af Beam'en, og den fortæller, at den ikke kan afspille DTS?!
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

...
Sonos Beam og Sony BDP-s1700 er begge tilsluttet et LG tv fra 2014.
Hvis jeg forstår dig ret, så forsøger du at køre ARC lyd (retur) fra TV (fra anden HDMI input kilde) ?
Der er mange ældre TV der ikke understøtter ARC fra eksterne HDMI kilder, ved ikke med LG?
Mvh. JørgenT
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Det er ikke noget problem, at få PCM 2.0 ud. Det fungerer fint.
Hvis jeg sætter afspilleren til at konvertere DTS til Dolby, kommer der ikke noget lyd ud af Beam'en, og den fortæller, at den ikke kan afspille DTS?!

Okay, men hvis du stort set aldrig ser bluray længere, og blot har en Beam med noget "pseudo-surround" indbygget .... er PCM så ikke fint til dit behov? PCM er jo ikke nødvendigvis blot 2.0, det er blot afspilleren der dekoder lyden, ikke receiveren/soundbaren. Så du burde kunne få surround, uanset om din Beam kun kan afspille Dolby. Du skal i så fald dog formodentlig tilslutte din afspiller til din soundbar.


Redigeret af jacobe - 20-Januar-2021 kl. 17:51
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Det er ikke noget problem, at få PCM 2.0 ud. Det fungerer fint.
Hvis jeg sætter afspilleren til at konvertere DTS til Dolby, kommer der ikke noget lyd ud af Beam'en, og den fortæller, at den ikke kan afspille DTS?!

Okay, men hvis du stort set aldrig ser bluray længere, og blot har en Beam med noget "pseudo-surround" indbygget .... er PCM så ikke fint til dit behov? PCM er jo ikke nødvendigvis blot 2.0, det er blot afspilleren der dekoder lyden, ikke receiveren/soundbaren. Så du burde kunne få surround, uanset om din Beam kun kan afspille Dolby. Du skal i så fald dog formodentlig tilslutte din afspiller til din soundbar.
Man kan altid nøjes, og det kan desværre også være det, det ender med. 

Men når der nu var mulighed (troede jeg) at få Dolby surround ud af et DTS spor, så ville det være bedst. Det lyder nu engang bedst, når der er "gang i" baghøjtalerne - selv på en budget opsætning. 
Men, tak for indspark Smile.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu