recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ultimative Hjemmebio-afspiller er?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ultimative Hjemmebio-afspiller er?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ultimative Hjemmebio-afspiller er?
    Sendt: 21-Januar-2021 kl. 04:02
Jeg går og grubler: Hvad skal man vælge hvis man gerne vil have den bedste medieafspiller i sin hjemmebiograf? Altså hvis mediet ligger på harddisk tænker jeg en ICMP https://www.mteworld.com/barco-alchemy-1tb-module-integrated-cinema-media-processor-server-icmp-option-for-series-2-projectors/
Men det er jo ikke LIGE det mest hjemmebiografagtige som sådan en ICMP integreret blok i ens projektor som den jeg linker til fra Barco. Normalt vil mediet jo ligge i et DCI format kun beregnet til biografer ikke? Hvordan skal man ellers ligge en 100-200GB fil ned på harddisken? Ja kan man rippe filmene selv på en pc og så overføre men er det en holdbar løsning på nogen måde til en almindelig hjemmebiograf? 

En UHD-afspiller fra feks OPPO er vel det bedste samlet set ift fjernbetjening og billedekvalitet og brugervenlighed tænker jeg med henblik på Blu-Ray og 4K Bluray fysiske medier. 

Giver det mening i et ikke-professionelt hjemmebiografmiljø at have både en integreret medie-blok af en art og en fysisk optisk diskafspiller? 
Jeg ved godt at mange kører feks kaleidescape https://www.kaleidescape.com/
som så vidt jeg hed har fysiske diske i til verifikation, og så har rippet hele indholdet ned 1:1 på harddiskene indeni, det er jo også en smart løsning. 
Så der kombinerer man en harddiskafspillende medie-blok med en fysisk diskafspiller. 

Hvad ville i vælge til den ultimative hjemmebiograf af medie-afspilningsløsninger? Hvad gør dem hvor penge intet problem er? 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 05:35
Jeg bruger Shield tv. Med plex som afspiller. Den æder h264, h265 videos codecs og bitstreamer alle lydformater
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 13:55
Ja men hvad er det bedste af det bedste hvis penge intet problem er? 
Altså jeg synes bare ALDRIG jeg læser hvad medie-afspillere folk vælger til de helt store hjemmebiografer. Almindelige kommercielle biografer kører jo integrerede medieblokke i forskellige afskygninger men dybest set er det mini-computere(som alt er nu om dage i disse digitale tider), som er de facto standarden for afspilning af digitale medier. 

Jo kaleidescape har været foretrukket af mange, og OPPO har jo også været oppe. 
Jeg bruger selv en Zappiti  4K HDR https://www.zappiti.com/. ;
Har ikke sammenlignet den med andre medieafspillere, men den æder lige feks DUNE afspilleren jeg havde før i tiden alt op til 4K i forskellige formater(ikke 100% perfekt dog). 

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 14:22
kaleidescape og zappiti er lavet kun til netværk streaming, intet andet, Men de kan det sammen som shield. så jeg ville nok stadig bruge shield. Nok pga. alt mit indhold ligger på en streaming server. jeg har ikke set billede kvaliteten på de dyre streamere. Men shield 2019 er rigtig god
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 20:08
Jeg er i samme båd som den, der startede tråden. Jeg vil også gerne have den bedste afspiller. 

Kaleidescape nævnes nogle gange. Det er garanteret super godt og hvis penge ikke er et problem så bliver det nok ikke bedre eller mere bekvemt. Specielt, hvis du har projektor. Dog understøtter denne løsning ikke Dolby Vision. Så har du et OLED TV, der har support for det så er der måske noget bedre. De Zappiti og Zidoo afspillere, der lanceres i år ser spændende ud og har DV support. Tror dog det er "player led", og så vidt jeg er orienteret så er "TV led" at foretrække. Oppo er i øvrigt også "player led"... Men jeg giver nok Zappitis nye afspiller et skud når den lanceres. Jeg ripper selv mine skiver vha. Makemkv, der nu understøtter DV.

Det er lidt af en jungle. Alternativt skal du bare bruge skiver og "nøjes" med Panasonic dp-ub9000. Så bliver det ikke bedre :)
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 12:56
I øvrigt er jeg enig med T-Duck i at Nvidia Shield Pro 2019 er en virkelig god streamer. Plex klienten understøtter Dolby Vision i de seneste versioner. Det eneste jeg er lidt træt af er at skulle skifte mellem Plex og Kodi afhængig af, hvad jeg vil afspille da Plex ikke har support for DSD audio. Men det er jo en detalje og nok ikke relevant for særlig mange.

Det ville vist i øvrigt også være tilfældet med Zappiti, hvis jeg har forstået den information jeg kan læse mig til rigtigt.
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Jeg er i samme båd som den, der startede tråden. Jeg vil også gerne have den bedste afspiller. 

Kaleidescape nævnes nogle gange. Det er garanteret super godt og hvis penge ikke er et problem så bliver det nok ikke bedre eller mere bekvemt. Specielt, hvis du har projektor. Dog understøtter denne løsning ikke Dolby Vision. Så har du et OLED TV, der har support for det så er der måske noget bedre. De Zappiti og Zidoo afspillere, der lanceres i år ser spændende ud og har DV support. Tror dog det er "player led", og så vidt jeg er orienteret så er "TV led" at foretrække. Oppo er i øvrigt også "player led"... Men jeg giver nok Zappitis nye afspiller et skud når den lanceres. Jeg ripper selv mine skiver vha. Makemkv, der nu understøtter DV.

Det er lidt af en jungle. Alternativt skal du bare bruge skiver og "nøjes" med Panasonic dp-ub9000. Så bliver det ikke bedre :)

Har du et link til information om de nye Zappiti afspillere og hvornår de evt blir lanceret? 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 16:50
Jeg så den her Youtube video, hvor han nævner at der kommer en opdateret version i år:


Jeg skrev efterfølgende til Zappiti for at høre, om det er korrekt. De svarede:

"Dolby Vision will be only available on the new range that will be available this year."

Så jeg kan kun antage, at det sker i løbet af året...
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 01:54
Bruger en del https://www.avsforum.com/
Tror virkelig det er der man får svarene på ens ultra-hifi spørgsmål. 
Mon ikke også https://roomav.dk/ ved en del. Tror jeg stiller spørgsmålet der, så kan jeg eventuelt komme med svaret herinde. 
Kunne da være fedt at vide hvordan man hvis man vinder i et eller andet vildt lotteri kan udstyre ens hjemmebiograf med det bedste billede og lydmateriale. 
Til top
jan.carsten.pedersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-April-2015
Sted: vorbasse
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.carsten.pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 10:21
det kunne være den her var en løsning
The Modulus

Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Bruger en del https://www.avsforum.com/
Tror virkelig det er der man får svarene på ens ultra-hifi spørgsmål. 
Mon ikke også https://roomav.dk/ ved en del. Tror jeg stiller spørgsmålet der, så kan jeg eventuelt komme med svaret herinde. 
Kunne da være fedt at vide hvordan man hvis man vinder i et eller andet vildt lotteri kan udstyre ens hjemmebiograf med det bedste billede og lydmateriale. 

Du får ikke noget, der er bedre end 4K diske og panasonic dp-ub9000. 
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu