recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan forbedre det trådløse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan forbedre det trådløse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan forbedre det trådløse
    Sendt: 21-Januar-2021 kl. 19:29
En bekendt har elendigt trådløst signal i sit rækkehus.

har en yousee boks med 1000/100 coax forbindelse som står i enden af rækkehuset i stuen.

Der er et TV hvor der streames og 2 PS4 der spilles alverdens spil af 2 teenagere.

derudover kører der pc'er, ipads og tlf. på det trådløse og måske endda et tv mere.

de har købt en repeater til at smide signalet videre, men det virker selvfølgelig ikke (den købte de før de spurgte mig...suk ).

Vi ved alle godt at det kan den yousee boks næppe trække...
Vi ved også at der burde trækkes kabler.
Vi ved også at signalet nok er elendigt på 1. salen i den anden ende.
de burde i det hele taget købe noget andet udstyr og smide den skrammel boks ud tænker jeg.

Men lige nu og her tænkte jeg... kan man på en eller anden måde løse problemet ved at trække et kabel til 1. salen og købe et ordentlig access point a'la dem jeg selv har (se herunder)?
Er det muligt og kan det sættes op til at køre med den yousee boks?

Eller giver det slet ingen forbedret trådløse signaler?

På sigt skal der kabler ud til værelser på 1. sal (har jeg bestemt nu), men det er lidt mere kringlet end bare lige.

PS: Jeg skal alligevel ud og købe et AP mere som de så kunne teste med nogle dage.


Redigeret af koden - 21-Januar-2021 kl. 19:34
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 19:47
Nu kan jeg ikke se hvad du har af WiFi på mobil udgaven af forummet. Men ja det giver mening at trække kabel op til 1 salen, og sætter en form for AP på. Den skal bare i routerens lan port, og giver den sammen ssid som routeren. Og så skal den placeres, så den overlapper med 10-20% af routerens signalstyrke. Kan se styrker med en WiFi sniffer, til bærbar eller Android . Mener ikke de findes nogle til iPhone. For da jeg havde en, var der ingen sniffere.

Men Yousee boksen skal jeg ikke gøre mig klog på, da jeg ikke hvordan Yousee kører det
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 20:28
YouSee routeren fejler ikke noget, men det gør placeringen i huset sandsynligvis.

Routeren skal være i midten af huset, kan den ikke komme til det, sætter man et accesspoint op.
Afhængigt af husets størrelse kan et enkelt accesspoint dække hele huset.
Så kan man med fordel slå wifi fra i YouSee routeren, så der kun er et punkt at forbinde til.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

YouSee routeren fejler ikke noget, men det gør placeringen i huset sandsynligvis.

Routeren skal være i midten af huset, kan den ikke komme til det, sætter man et accesspoint op.
Afhængigt af husets størrelse kan et enkelt accesspoint dække hele huset.
Så kan man med fordel slå wifi fra i YouSee routeren, så der kun er et punkt at forbinde til.


Klaus

Nu taler vi meget om routers rækkevidde og det kan jo også være det der gør det.

Men kan sådan en standard yuosee router ikke også have svært ved at håndtere så mange trådløse enheder på 1 gang. Vi taler nok om op til 20 enheder.
Der er også et sonoes anlæg og div. små enheder.

Et AP lite ville det kunne håndtere så mange enheder bedre?
Eller er de lige gode til det.
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Men kan sådan en standard yuosee router ikke også have svært ved at håndtere så mange trådløse enheder på 1 gang. Vi taler nok om op til 20 enheder.
Der er også et sonoes anlæg og div. små enheder.

Et AP lite ville det kunne håndtere så mange enheder bedre?
Eller er de lige gode til det.


YouSee routeren er ikke så rige som mange gerne vil gøre den til.

Sætter du et AP op, vil den styre wifi delen, men selve trafikken trafikken styres af YouSee routeren alligevel.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 07:31
ok.. ja kan godt være man er lidt forudindtaget af de ADSL routere man har haft gennem tiden.

Så jeg vil med et AP ikke få en enhed der kan håndtere flere trådløse enheder bedre end routeren allerede kan?

Nokmlidt et dumt spørgsmål.
Hvordan får man et AP lite som er sat til en router, til at agere trådløst netværk.
Skal man i router og lukke for dens trådløse og så tager AP aut. over eller?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 08:20
Du kan jo nok ikke nøjes med et AP

Du skal nok sætte flere op, for deres rækkevide er begrændset.

De skal bare alle sammen have det samme navn og så skal de bruge forskellige kanaler. (De fleste kan selv finde ud af bruge forskellige kanaler)

Får du sat 2 AP op med samme navn og samme kanal, så vil dine enheder ikke skifte imellem dem.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du kan jo nok ikke nøjes med et AP


Hvorfor ikke?

Jeg har et enkelt LR til mit 120m2 hus (i to etager) og nummer to placeret i garagen som er en separat bygning.

Bevares, vi har ikke 300/300 over det hele i huset, men det net der er, er klippe stabilt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du kan jo nok ikke nøjes med et AP


Hvorfor ikke?

Jeg har et enkelt LR til mit 120m2 hus (i to etager) og nummer to placeret i garagen som er en separat bygning.

Bevares, vi har ikke 300/300 over det hele i huset, men det net der er, er klippe stabilt.


Klaus

Det er min erfaring. Men det kommer meget an på hvad dit hus også er lavet af.

Jeg har 7-8 m fra stue til værelse og her er ingen dækning. Og det er ikke mit AP der er svag.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er min erfaring. Men det kommer meget an på hvad dit hus også er lavet af.

Jeg har 7-8 m fra stue til værelse og her er ingen dækning. Og det er ikke mit AP der er svag.


Vores hus er 10 meter langt, så vi har ikke langt nogen steder hen.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:17
Enig med PerW, det kommer helt klart an på hvad ens hus er lavet af, f.eks. et træhus vs et fuld muret hus, der er en verden til forskel.

Og så er der rimelig stor forskel på router i mellem sig når der mange enheder på, og man samtidig vil have maks performes. 

Det er klart at en billig router kan være fin nok og sagtes kan have 40+ enheder på, og hvis netværket kun benyttes til Facebook etc. surfering eller e-mail er der nok ingen problemer og at man f.eks. ikke interesser sig for, om man har 15Mbit/ mere eller mindre til rådighed "speedtest", men bare at det virker med overstående brug.

Men kommer det til flere enheder med intensive og tunger brugere, og der evt. også spilles så er det altså en helt anden snak og kræfter der skal til i en router.

Der måske mange af os der har alle mulige forskellige enheder som termostater - printer - overvåningskamera - termometer - lys styring - køleskab, måske endda opvaske og vaskemaskineforbundet til wifi, det kan meget hurtig bliver til mange ender og hvis man har en interne båndbredde i routeren på f.eks. 900Mbit/s og 30 enheder, så ser et meget simple regnestykke således ud 900/30=30. meget forsimplet. 


Redigeret af Potter - 22-Januar-2021 kl. 09:18
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:22
Jeg bor selv i fuldmuret 50'er hus og har lidt issues med mine 3 ap'er.
Min bekendte med yousee router bor i et 70'er rækkehus, så det er nok mest træ :-)
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu