recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kork og akustik (kork + absorber på væg?)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kork og akustik (kork + absorber på væg?)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kork og akustik (kork + absorber på væg?)
    Sendt: 23-Januar-2021 kl. 13:25
Vi vil gerne spiffe væggen bag tv og højttalere lidt op. Pladerne med trælamellerner super fede, men kommer desværre nok ikke på tale (don't ask).

Vi har set på noget kork, men kan læse at det primært dæmper høje frekvenser, så det er måske ikke helt optimalt i sig selv. Jeg kan ikke finde så meget info om hvor akustisk transperant det er. Jeg overvejede om man kunne have noget rockwool inde bagved korken for at skabe en mere bredspektret absorbtion. Kan det lade sig gøre? Og hvor tyk skal/må korken i så fald være?


Redigeret af MaXer - 23-Januar-2021 kl. 13:41
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 17:16
Ingen der ved noget, eller har lidt erfaring med kork...?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu