recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Coax kabler/installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Coax kabler/installation

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 12:28
Den kan du godt vælge, men ville nu alligevel vælge 11. Det er ikke i alle lande hvor man må bruge 12 og 13. Der er også en 14, men den skal man holde sig fra også fordi en del udstyr ikke virker på kanal 14.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det kan være at nøjes med 2 kanaler imellem hvad naboen kører med. Eller måske endda kun 1 kanal, hvis der er 5 lejligheder rundt om dig som også har wifi og nogen bruger mesh.

Hvad snakker du om? På 2.4 GHz er signalbredden 22 MHz (du kan også sætte den op til 40, men så får du bare endnu mere forstyrrelse med).
Vælger du kanal 8, så sender du på 6, 7, 8, 9 og 10. Du kan ikke bare sende på kanal 8.

Her i huset er 2,4 GHz slukket på modem. Både TV og iPads fungerer mere stabilt og hurtigere på 5 GHz.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Her i huset er 2,4 GHz slukket på modem. Både TV og iPads fungerer mere stabilt og hurtigere på 5 GHz.

Fakta er at 2.4 GHz har bedre rækkevidde. Så længe man er inden for 5 GHz dækning, er det at anbefale.
Der findes også en masse devices, specielt billige IOT, der ikke har 5 GHz. Så er det jo ikke et valg om man helst vil have 5 GHz, der er man nødt til at have 2.4 for at få dem på netværket. 

Jeg kabler hvad kables kan, da det uden tvivl er det bedste. 
Så har jeg et wifi med 2,4 og 5 GHz til vores personlige devices.
Så har jeg et 2,4 GHz til Smart home/IoT devices.
Har også et gæstenetværk, men det er corona lukket lige pt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu