recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søgning efter apps på den nye Chromecast defekt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søgning efter apps på den nye Chromecast defekt?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2021 kl. 05:18
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Hvad er det du mangler i brugerfladen i forhold til den tyske?

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med "samme indholdsintegration, kuratering og faner".

Kan du præcisere, hvad du synes du savner?

I ikke-supporterede regioner kører Google TV pt. en neddroslet brugerflade. Det er så vidt jeg kan dømme den brugerflade, som også kommer til regulære Android TV fra denne uge: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1612415515

Det er uden 'For You' fanen øverst, uden kuratering (altså at indhold trækkes ud af apps og sorteres på forskellige måder, ikke kun for den enkelte app-række) og lidt andet.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

I ikke-supporterede regioner kører Google TV pt. en neddroslet brugerflade. Det er så vidt jeg kan dømme den brugerflade, som også kommer til regulære Android TV fra denne uge: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1612415515

Det er uden 'For You' fanen øverst, uden kuratering (altså at indhold trækkes ud af apps og sorteres på forskellige måder, ikke kun for den enkelte app-række) og lidt andet.

Det kan jeg godt se, men det betragter jeg så ikke som en manko, snarere tvært i mod.

Jeg kan godt selv finde det jeg vil se og har ikke brug for at blive holdt i hånden af en teknik, der gætter på, hvad jeg vil/skal se.

Så, hvis det er "gevinsten" ved at den supporteres i DK, så kan jeg sagtens undvære det - for mig vil det snarere være irriterende, men sådan er vi jo forskellige Wink
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 07:20
Jeg siger heller ikke, at det ene er bedre end det andet. Jeg konstaterer blot, at det er tilfældet :-)

Ét forhold kan man dog være ret sikker på: Når ting "anbefales", så er grænsen mellem reklamer og anbefalinger svær at definere præcist. Ligesom når Google fremhæver søgeresultater for egne tjenester såsom YouTube i normale Google-søgninger.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2021 kl. 21:35
Ja, YouTube er overalt på Google - lige som Office 365 hos Microsoft. De vil så gerne have, at vi bliver lidt længere og abonnerer på deres produkter Thumbs Down

Jeg undrer mig lidt over en funktion i CC med G-TV

Jeg har bl. a. installeret DR.TV, TV2 Play, ARD (tysk kanal lig DR), ZDF (anden tysk kanal), Netflix

Når siden Apps vises, så er der længere ned på siden vist forskellige eksempler på udsendelser/film fra nogen af de installerede apps.

Selvfølgelig YouTube, men også Netflix, ARD og TV2, medens resten ikke viser nogen "anbefalinger"  - 

Nogen der har en idé om, hvorfor der er forskel? Er det udbydernes apps, der er forskel på?

Hvad er ideen med det - det har tilsyneladende ingen relation til mig eller hvad jeg har set


Redigeret af Erik K - 09-Februar-2021 kl. 21:39
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2021 kl. 06:13
Det er op til app-udvikleren, ja. Google stiller en API til rådighed, som kan trække indhold ud af deres apps og fremvise det uden for app'en på Google TV-hovedskærmene. Udviklerne kan også vælge hvor meget - eller lidt - indhold der trækkes ud, om det er "fortsæt"-afspilning, nye titler, specifikke titler osv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu