recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI-kabel Dolby Vision
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI-kabel Dolby Vision

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 06:59
Jo, det var helt subjektivt min oplevelse. Gå ikke tilbage til en fuser.

Er godt klar over, at der er mange fans af billige Harald kabler herind, men har selv haft både højttalerkabler og div. digitale kabler fra Harald og var squ ikke imponeret af kvaliteten. Billigt skodgrej.

Audioquest var til gengæld rigtig flot, men failede, sådan er det!

Og så behøver jeg vist ikke uddybe det yderligere inden jeg bliver ristet, til der kun er en crisp tilbage.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 20:39
Jeg siger ikke, du ikke har oplevet en forskel, men så har det været fordi, du har ændret på andre ting - f.eks. kørt med en anden profil/indstilling!

Jeg faldt en gang over en test i WhatHifi, hvor de testede HDMI-kabler, hvor de beskrev, hvordan farverne lige blev lidt bedre - og det samme med lyden, hvor bassen lige blev lidt strammere og diskanten mere velopløst med mere luft mellem musikerne, efterhånden som kablerne blev dyrere.
Siden har jeg ikke givet fem potter pis for deres troværdighed!

Du kan jo for "sjov", prøve at køre forsøget igen under kontrollerede forhold, så garanterer jeg, det samme ikke vil ske igen (selv har jeg gjort det utallige gange, også sammen med andre, uden at opleve en tøddel forskel, hverken på billede eller lyd!)...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 07:31
Sådan er 99% af alle anmeldelser af HIFI og video udstyr. Resultatet er helt og aldeles styret af anmeldernes bias, "dagsform" og mangel på basal viden. Man kan lige så godt helt lade være med at læse det. Eller i det mindste læse det med samme skepsis som var det reklamer, hvilket meget af det alligevel er.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Sådan er 99% af alle anmeldelser af HIFI og video udstyr. Resultatet er helt og aldeles styret af anmeldernes bias, "dagsform" og mangel på basal viden. Man kan lige så godt helt lade være med at læse det. Eller i det mindste læse det med samme skepsis som var det reklamer, hvilket meget af det alligevel er.

Enig, det er dine egne øjne og ører der bestemmer hvad der er godt til dig, MEN målinger lyver ikke.

På billedesiden er der en standard der er svær at komme udenom, hvis man vil have det "ærlige" billede.
Der kan man så kun diskutere, smag og behag, standarden er der, og er tilnærmelesvis opnåelig for de fleste med et OK set-up.

På audio-siden kan man ikke måle sig frem til god lyd. Man kan udelukkende finde de eventuelle tekniske problemer der kunne være.

Personligt kan jeg godt lide en let og luftig gengivelse, med en stam bas. Nogen vil gerne have en fremtrædende bas og mere "varm" lyd. Det er smag og behag, ikke noget der er en standard for..

Kabler leveres i god og dårlig byggekvalitet, og kan langt hen af vejen beskives som hi-fi smykker, det er der jo ikke noget galt i. Man skal blot ikke regne med en hørbar forbedring. Mine højtaler kabler er bestemt ikke lækre, men hvide velisolerede fra Audioquest til ca 70-80 kr pr meter.

Prøv at tjekke den kendte "cable denier", Gene fra Audioholics på YouTube. Han har nogen ret overbevisende enetaler om emnet. Han ved hvad han taler om, og har måleudstyret til at bakke det op.

For at vende tilbage til udgangspunktet, anmeldelser. Hvis der er bred enighed om at et produkt er ringe, bør man nok holde sig væk fra det, og omvendt, hvis det bliver godt bedømt. I sidste ende er det dog dine ører der bør afgøre om et givet produkt er godt. 

Tyggede mig gennem 4-5 forstærkere før jeg valgte den jeg har nu. Det var bestemt spændende og besværet værd. Gode anmeldelser skubbede mig i retning af disse produkter, ellers ville det have være for uoverskueligt. Test har bestemt en berettigelse!

Langt indlæg, men det er søndag og jeg har kaffe på kanden og streamer god musik.....Smile


Redigeret af Pede8000 - 07-Februar-2021 kl. 08:32
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 21:11
Der skelnes mellem digitale og analoge kabler, hvor jeg ikke vil afvise, man kan høre forskel på analoge kabler, hvis man har gode ører, og er i besiddelse af et godt anlæg, der har de analytiske egenskaber, der skal til, for at kunne skelne de små nuancer fra hinanden; fordi noget lyder anderledes, er jo heller ingen garanti for, det lyder bedre!
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 03:17
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Der skelnes mellem digitale og analoge kabler, hvor jeg ikke vil afvise, man kan høre forskel på analoge kabler, hvis man har gode ører, og er i besiddelse af et godt anlæg, der har de analytiske egenskaber, der skal til, for at kunne skelne de små nuancer fra hinanden; fordi noget lyder anderledes, er jo heller ingen garanti for, det lyder bedre!

Så skal du godt nok have skarpe ører. Det er aldrig påvist at der kan høres forskel, på fejlfri, velisolerede kabler.
Nogen gange måles de "gode" kabler ringere end de "dårlige".

Under alle omstændigheder er vi ude i de alleryderste marginaler, hvor jeg tvivler på at nogen med et budget under en oliesheik kan være med.

Hvis man mener at kunne høre forskel, er det da helt fint, det er jo folks egnt valg, hvordan man bruger sit hifibudget.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu