recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audio Analogue Bellini MM/MC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audio Analogue Bellini MM/MC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AA-Bellini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Februar-2021
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AA-Bellini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audio Analogue Bellini MM/MC
    Sendt: 05-Februar-2021 kl. 09:47
Jeg har købt mig en ældre (ca. 2005) Bellini forforstærker fra italienske Audio Analogue. Den indbyggede RIAA har fået utroligt pæne ord med på vejen, men indtil videre har det lydt meget mudret med næsten ingen diskant og meget kraftige mellemtoner på begge de pladespillere, jeg har sat til. Da begge har haft en MM-pickup monteret er min formodning, at den dårlige lyd skyldes, at Bellinien er sat op til et MC signal.

I den franske brugsvejledning jeg har kunnet opstøve står der, at man skal kontakte sin lokale forhandler for informationer om at ændre opsætningen, da det er relativt simpelt selv at skifte mellem MM og MC. Da modellen er udgået har jeg ikke mulighed for at finde en forhandler, og ville derfor høre om der er nogen her, der kan dele deres erfaring med indstillingen af denne ældre herre.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2021 kl. 20:39
Hvis det er denne REV2.0, så er der listet indstillingsmuligheder i den engelske manual som der er link til. Pudsigt nok er linket til en REV1.3a men det har sikkert ikke ændret sig.

Jeg benytter mig i øvrigt ofte af billedsøgning når jeg skal identificere hi-fi, fordi produkterne kan have forskellige navne og versionsnumre afhængig af marked/land.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu