recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny STB til YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny STB til YouSee

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af madsva madsva skrev:

Umiddelbart tror jeg hellere jeg vil købe en boks med HDD til hende - er der nogen som kan anbefales?

Hej.

Jeg ved ikke hvor gammel din mor er, eller hvilke kanaler hun ser.
Men har du undersøgt, om hun bor i et område hvor der er dækning med en indendørs antenne:


For så kan hun modtage DR gratis over licensen. Og f.eks kun betale 109 kr pr måned til Boxer for at modtage TV2 Hovedkanal?

Jeg valgte en Dreambox DM 900 med en indbygget 1TB harddisk til min søster på 66 år. Den købte jeg brugt på Tyske ebay for 1001 Kr incl forsendelse til Danmark.
Den kan jeg anbefale. Den kan enten modtage DVB-T2 eller DVB-C.

Her er hvad jeg skrev om Dreambokse i en anden tråd:

Citat: 'Hej.

Jeg vil begynde med at poste 3 links til 3 Dreamboxe, som alle er velegnede: 

DM 525 / DM 525 Combo boks test


Dreambox DM900 – High End tv-boks test


Dreambox DM920 Test


Lad os tage Dreambox DM525 først. Som jeg har forstået det, er der i Tyskland større Media afgift på DVB bokse med PVR. Så Dreambox har lavet en version af DM525 hvor PVR er disablet og brugerne så selv kan enable det. Jeg ved IKKE om den version Amazon.de sælger billigt kommer standard med eller uden PVR, Det må man selv spørge dem om. Elles find evt. en anden forhandler.

Men elles har Dreambox DM 900 og DM 920 en meget kraftigere CPU samt en 2,5" harddisk med SATA interface placeret i en skuffe på bagsiden. En af 4 forskelle mellem DM 900 og DM 920 er at DM 900 kun har et CI slot til ET TV modul og ET Abonnements kort mens DM 920 har TO for samtidigt optagelse af en kodet kanal, mens man samtidigt kan se en anden kodet kanal.

Jeg købte en brugt DM 900, til min søster på 66, på ebay.de for 1001 DKr incl forsendelse til Danmark. 
Jeg har valgt at bibeholde den oprindelige Dreambox firmware, da jeg håber at andre familie medlemmer, så kan supportere hende, hvis de besøger min søster før mig. Så ja til dit spørgsmål om at Boxer virker med den oprindelige firmware.

Jeg valgte at købe et Boxer TV Modul UDEN CI+ til min søsters Dreambox DM 900.

Her er manualer til Dreambox:


 
Og til sidst en Engelsk 'Dreambox user_manual_black_rcu Remote'


Jeg har her i 2020 skrevet adskillige indlæg om min søsters nye Dreambox DM 900. Foreslår at du finder nogle af dem frem, ved hjælp af forummets søge function.'


Og et link til en anden tråd, hvor et forum medlem måtte have den lokale TV-forhandler i Dragør, til at gøre det muligt at optage på hans DM 525:



Til sidst vil jeg skrive, at vi har reduceret min søsters internet udgift ved, at tilkøbe et datadelings simkort hos Telmore til 29 kr ekstra om måneden.


Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 31-Marts-2021 kl. 23:50
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu