recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fiber fra Boxer/ DMZ og Port Forwarding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiber fra Boxer/ DMZ og Port Forwarding

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, du kan forvente at få en ip adresse, ikke en offentlig ip adresse.


Klaus

Så burde de måske ikke skrive:

Boxer leverer altid en IP-adresse til dig i formen IPv4, som er den mest udbredte IP- form. Denne leveres som en dynamisk IP-adresse, hvilket betyder, at din IP-adresse kan skifte, hvis din router f.eks. bliver slukket i længere tid. Dette har ingen indflydelse på dit daglige brug af internettet. Det er ikke muligt at tilkøbe fast IP-adresse hos Boxer.

Hvis der ikke var tale om en offentlig IP-adresse, så er der jo slet ingen grund til at nævne noget om den kan skifte, da en CGN ip der skifter jo er bedøvende ligegyldigt.


Redigeret af DiscomanDK - 07-Februar-2021 kl. 15:51
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 16:08
Hej.

Jeg vil foreslå at trådstarter bruger spørgeformularen til at bede om en offentlig IP-adresse?

KONTAKT OS
Udfyld formularen herunder for at kontakte os


Og så venter på et skriftligt svar.

Hvad skal han så bruge det til. Jo han skal bruge det skriftlige svar, når han så indbringer sagen for Tele Ankenævnet, som er et godkendt forbrugerankenævn. Han har modtaget en Ydelse, uden offentlig IP-adresse, som man må kunne forvente i dagens Danmark:


Hilsen Carsten.



Tilføjelse:  Før du kan klage til Teleankenævnet, skal du først forgæves have henvendt dig til dét teleselskab, du ønsker at klage over.

Så proceduren må være, først at bede om en offentlig IP-adresse.
Vente på svar.
Klage til Boxer.
Og til sidst at klage til Tele Ankenævnet.

Hilsen Carsten.











Redigeret af csell - 07-Februar-2021 kl. 16:22
Til top
Flatcurve Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 16:09
Det er så mega nederen!!!!!  Angry

Deres kundeservice siger, at da jeg ikke direkte nævnte at jeg skulle kunne game fra det, er det ikke en gyldig opsigelse.

Jeg menet dog, at efter de påstod jeg fik fuldstændig det samme produkt, at de har lovet noget de ikke kan holde.

Så er desværre nok der, jeg må betale de 6 mrd ud, og så få skifte tilbage. Total spild af penge

Hold jer langt væk fra Boxer fiber internet

Thumbs Down


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Flatcurve Flatcurve skrev:

Det er så mega nederen!!!!!  Angry

Deres kundeservice siger, at da jeg ikke direkte nævnte at jeg skulle kunne game fra det, er det ikke en gyldig opsigelse.

Jeg menet dog, at efter de påstod jeg fik fuldstændig det samme produkt, at de har lovet noget de ikke kan holde.

Så er desværre nok der, jeg må betale de 6 mrd ud, og så få skifte tilbage. Total spild af penge

Hold jer langt væk fra Boxer fiber internet

Thumbs Down


Selvom du ikke selv synes det er det værd at klage over et produkt der lover mere end det holder. Synes jeg du skulle klage alligevel, så sådan en virksomhed som Boxer ikke får lov til at snyde flere kunder. Jeg har aldrig haft noget til overs for den slags virksomheder.
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 08:30
Det er godt nok discount for en udbyder at kører CGN og så ikke endgang som minimum tilbyde ipv6 eller public ip mod betaling.

Jeg ville dog ikke slippe dem så let.

Den der undskyldning med at du ikke har sagt at du skulle Game, den holder sku ikke en meter.  Mener de at en ikke teknisk kunde (Ja ja det er du selvfølgelig ikke) skal kunne gennemskue den og nævne alle mulige ting man vil gøre på nettet.  Der kan være en million ting på nettet der ikke virker bag CGN.

Specielt sætningen "Dette har ingen indflydelse på dit daglige brug af internettet."  vil jeg hænge mig I.  Hvis ikke at online gaming er daglig brug af internettet, så er min r.. en vandflyver. De skriver jo ikke at du ikke kan få en public ip, men at du ikke kan få en fast IP.  Det er langt fra det samme.

Som en tidligere poster skrev, så skal du under ingen omstændigheder ringe til dem, men kun skrive.  (Med mindre du optager samtalen selvfølgelig)

Få den udtalelse med at du skulle have sagt at du ville game på skrift og så gå til ankenævnet.  Specielt hvis du kan finde noget i deres marketing material om gaming.

held og lykke












Redigeret af ildocteur - 08-Februar-2021 kl. 08:32
Til top
zunex Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zunex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 13:51
Som gammel tele-mand kan jeg anbefale at prøve at skrive et brev til direktion/direktionsmedlem. Det er ofte en "magisk formular" i den slags organisationer at skrive direkte til toppen, naturligvis med reference til din eksisterende dialog, og ikke mindst det tåbelige svar omkring gaming ift normalt internetbrug. Det var dog en tåbelig begrundelse...
Til top
Flatcurve Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2021 kl. 06:00
Go morn,

Og mange tak for jeres indlæg og gode inputs.

Status er at jeg er blevet kontakte af Boxer, fra en som havde set her og på FB, at jeg temmelig ihærdigt havde forsøgt, at få det til at fungere ud held.

Vedkommende jeg snakkede med var meget service minded og forstående, at dette duede jo ikke, at man ikke kunne game. Han lovede at fixe det, og jeg altid ville kunne kontakte ham direkte, hvis der var problemer (kan sige så meget, han ikke er "gulv-personale"). 
Super fed nyhed, og er mega glad for at kunne bruge min forbindelse til gaming.

Endnu engang tak for hjælpen og god weekend
Til top
MHvejle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2021
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MHvejle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2021 kl. 19:55
Hej
Jeg kan læse du også har haft store problemer med online gaming, efter skifte til Boxer fiber.
Vores søn er mega frustreret over ikke at kunne spille med vennerne, da vi jo kører nat type 3 med Boxer.
Du skrev at du var blevet kontaktet af en Boxer medarbejder, som kunne hjælpe dig.
Kan du hjælpe os????
Hilsen nogle frustrerede forældre
Til top
Flatcurve Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2021 kl. 06:09
Hejsa,

Ja, det er mega frustrerende!!!!

Jeg har desværre ikke vedkommendes nummer længere.

Men jeg kræver at snakke med en leder, og de studender medhjælpere de har ved telefonen.

Så lavede jeg opslag på alle deres FB opslag meget ihærdigt, og det gav pote

Mvh
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu