recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang og Olufsen Horizon Android problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bang og Olufsen Horizon Android problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bang og Olufsen Horizon Android problemer
    Sendt: 08-Februar-2021 kl. 22:14
Hej,

Jeg har et B&O Horizon. Jeg er begyndt opleve nogle meget mærkelig problemer med at mit tv nærmest går i stå og der sker et loop hvor der kommer B&O logoet på skærmet, og dernæst kommer der et Android logo frem dernæst kommer B&O logiet frem og sådan fortsætter det.

Jeg har ingen Android produkter, og det eneste produkt jeg har tilsluttet mit TV er mit AppleTV.

Er der nogen der har nogen som helst idé om hvad der sker? Jeg har ikke oplevet lignende.

Det skete fx i går da jeg var midt i 21 søndag.... Så gik tvet bare pludseligt i sort, også begyndte den med denne Android loop... Jeg ser i øvrigt dr og alt tv igennem mit appletv.


Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 22:29
har du prøvet at tjekke om der er opdatering tilgænglig til tv’et? Samt har du oprettet en Android konto, så android delen også kan opdateres???

Hvis ja til ovenstående, så er jeg bange for at du skal have nulstillet tv’et. Hvis dette ikke er muligt, så skal du kontakte din B&O forhandler, da der ikke er så meget andet du kan gøre.

Alt dette ved jeg, da jeg er tidligere B&O medarbejder.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 22:47
Tak for dit hurtige svar. Jeg sidder lige nu og er igang med søge efter opdateringer, og ser hvad der sker - hvis der er nogle.

Jeg har ingen Android konto, og Android delen er ikke noget jeg overhovedet ønsker. Jeg kan ikke gennemskue hvor det kommer fra.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:

Tak for dit hurtige svar. Jeg sidder lige nu og er igang med søge efter opdateringer, og ser hvad der sker - hvis der er nogle.

Jeg har ingen Android konto, og Android delen er ikke noget jeg overhovedet ønsker. Jeg kan ikke gennemskue hvor det kommer fra.

Hvis der er nogle og du finder dem, jamen når du beder tv’et om at opdatere vil tv’et gå i gang med det og skærmen vil på et tidspunkt blive sort, men blinke grønt i stand-by lampen, for at vise at den opdatere.

Android er en Google ting og da tv’et er baseret på denne platform, så kommer du desværre heller ikke uden om at skulle lave en konto og opdatere android delen. Det er set tidligere, at tv’et kan have problemer hvis android delen ikke er opdateret. Og uden Android delen, virker tv’et ikke.

Så sorry du skal have lavet en google konto.

Har du selv installeret dit tv??? Eller har du fået din forhandler til det? Hvis det er din forhandler, er dette noget de bør vide og rådgive dig i at få det gjort, samt gjort dig opmærksom på at en google/android konto ikke kan undgås.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 23:10
Selv installeret. Nu har jeg foretaget de opdateringer der var mulige. Nu prøver jeg lige at give det et par dage og hvis det sker igen så går jeg i gang med android delen - oprette konto og opdatere.

Tak
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2021 kl. 13:51
Du kan ikke opdatere android delen på det tv, seneste er vidst 5.1.1.
Og senest B&O opdatering er fra 9 mdr 2019.

Android delen performer elendigt på det tv, apps der crasher, lav performance og underlige situationer med at det ikke tænder, at gardinet hakker etc.

B&O er siden gået over til WebOS.
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2021 kl. 13:53
Hej,

Som Vilstrup skriver : Beovision Horizon SKAL kobles på en Google Konto for
at fungere optimalt.
Du er nødt til at nulstille tv til fabriksindstilling.
Når du når punktet for Google Konto må du IKKE vælge log ind,
Vælg istedet punktet Log ind med Computer /Tablet.
Ellers vil den ikke godtage din Konto.
Mvh. Søren
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu