recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny model fra Sony som afløser VPL-VW270???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny model fra Sony som afløser VPL-VW270???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny model fra Sony som afløser VPL-VW270???
    Sendt: 14-Februar-2021 kl. 13:19
Hejsa

Ville høre om der var nogle her inden der måske havde hørt lidt på jungle trommerne, da jeg går ud fra af flere af Jer også er på udenlandske fora m.m. og nok høre mere end mig.

Jeg snakkede i denne uge med en Sony forhandler som oplyste mig at VPL-VW270 udgår nu her, og der kom en ny model til April.

1. Er der nogle der ved hvad den nye model hedder (forhandleren kunne ikke oplyse model navn på den nye, viste bare at der kom en afløser for 270 i April)?
2. Nogle som ved om den nye model får IRIS (stor mangel ved 270 i forhold til kalibrering/lys på små lærreder)
3. Hvis I ved noget hvor har i set/læst om den, kan man finde noget info nogen steder jeg kan ikke.

Tankerne går selvfølgelig om der kommer nogle knald tilbud på 270 nu hvor der kommer ny til April.

Eller om den nye har bedre specs/features således at en eventuel køber af den nye får mere for sine penge (hvis den kommer til at koste ca. det samme).

Samt at dem der køber nu ikke allerede køber et produkt der er devalueret allerede til April.

Så nogle der ved noget?




Redigeret af DVDO - 14-Februar-2021 kl. 15:18
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 16:57
Den nye model blir en 290, og har ikke nogle væsentlige ændringer i forhold til 270 pånær noget anderledes statisk tonemapping til HDR, men da ingen, og især SONY projektoere ikke er særligt velegnede til HDR er det lidt ligegyldigt hvilken mpdel du vælger, og lige meget hvad skal du regne en projektor som ½ værdi efter den første film.
Jeg solgte min 270 med 200 timer for 23000kr ca 85 kr i tab pr drifttime.

I det prisleje ville jeg noget hellere kigge efter JVC N5, dog har de ikke været for gode til at holde kontrast tolerancer, men dog stadig betydelig bedre end SONY tolerancer.

Som du nævner har 270 og 290 ikke iris, hvilket gør det umuligt at implementre dem ordentligt i de fleste setup, og justere for ændringer i lampen over tid.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Den nye model blir en 290, og har ikke nogle væsentlige ændringer i forhold til 270 pånær noget anderledes statisk tonemapping til HDR, men da ingen, og især SONY projektoere ikke er særligt velegnede til HDR er det lidt ligegyldigt hvilken mpdel du vælger, og lige meget hvad skal du regne en projektor som ½ værdi efter den første film.
Jeg solgte min 270 med 200 timer for 23000kr ca 85 kr i tab pr drifttime.

I det prisleje ville jeg noget hellere kigge efter JVC N5, dog har de ikke været for gode til at holde kontrast tolerancer, men dog stadig betydelig bedre end SONY tolerancer.

Som du nævner har 270 og 290 ikke iris, hvilket gør det umuligt at implementre dem ordentligt i de fleste setup, og justere for ændringer i lampen over tid.
må man spørge hvorfor du solgte den efter kun 200 timer.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Den nye model blir en 290, og har ikke nogle væsentlige ændringer i forhold til 270 pånær noget anderledes statisk tonemapping til HDR, men da ingen, og især SONY projektoere ikke er særligt velegnede til HDR er det lidt ligegyldigt hvilken mpdel du vælger, og lige meget hvad skal du regne en projektor som ½ værdi efter den første film.
Jeg solgte min 270 med 200 timer for 23000kr ca 85 kr i tab pr drifttime.

I det prisleje ville jeg noget hellere kigge efter JVC N5, dog har de ikke været for gode til at holde kontrast tolerancer, men dog stadig betydelig bedre end SONY tolerancer.

Som du nævner har 270 og 290 ikke iris, hvilket gør det umuligt at implementre dem ordentligt i de fleste setup, og justere for ændringer i lampen over tid.
må man spørge hvorfor du solgte den efter kun 200 timer.
Har andre projektoere, og den passede ikke godt ind i mit setup, Sony har nogle banding problemer, og så kan de langt fra opløse 8 bit.
Foretrækker klart min gl JVC X500, har haft en JVC N7 og en RS2000, men de havde detsværre nogle issues, så de blev returneret og jeg fik mine penge tilbage
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 09:17
Takker for svar.

Jeg frygtede også at det igen blot blev (den samme model) blot med få justerringer.

Det at de ikke har iris i den pris klasse er faktisk lidt dårligt.

Nu var jeg jo en af de heldige der så din 270 hos dig, og den havde en rigtig flot billede, det sjove var så da du startede din ældre JVC X500 op og man så et endnu bedre billede.


Redigeret af DVDO - 17-Februar-2021 kl. 09:20
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 09:22
[/QUOTE]
Har andre projektoere, og den passede ikke godt ind i mit setup, Sony har nogle banding problemer, og så kan de langt fra opløse 8 bit.
Foretrækker klart min gl JVC X500, har haft en JVC N7 og en RS2000, men de havde detsværre nogle issues, så de blev returneret og jeg fik mine penge tilbage
[/QUOTE] Tak for svar
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2021 kl. 10:13
kunne i være søde at beskrive lidt mere uddybende mht den manglende iris justering,
hvad det er, hvad det gør ? hvad er problemet ?
jeg har netop sådan en Sony VPL-VW270ES til lån for tiden, 
og har ikke oplevet problemer med justeringerner
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2021 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

kunne i være søde at beskrive lidt mere uddybende mht den manglende iris justering,
hvad det er, hvad det gør ? hvad er problemet ?
jeg har netop sådan en Sony VPL-VW270ES til lån for tiden, 
og har ikke oplevet problemer med justeringerner

Problemet er at du ikke kan justere lys på lærredet/ kalibrere.

Det er generelt ikke et problem for folk der ikke har nogle har nogen reference/ forhold til hvad der er rigtigt og forkert.
Hvor stort er dit lærred og hvilket gain?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu