recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue og netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue og netværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips Hue og netværk
    Sendt: 15-Februar-2021 kl. 11:41
Jeg arbejder på et science museum, hvor vi gerne vil lave en lille aktivitet med Smart Home. I første omgang blot med smarte løsninger til belysning, stik og bevægelsessensorer. Jeg tænker at købe udstyr fra Philips Hue.

Min udfordring er netværket, da vi ikke har kablet net i det område, hvor vi skal bruge udstyret, hvilket giver udfordringer mth. Hue Bridge. 

Derfor tænkte jeg om det er muligt at lave et lokalt netværk med en router/acces point. Så behøver jeg ikke have gæsterne til at logge på vores netværk, men de kan bare logge på et lokalt åbent netværk. 

Er der nogen der har erfaring med opsætning af Hue, som kan sparke mig lidt i den rigtige retning. 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 13:02
Meget at HUE kan køre over bluetooth har du kigget i den retning ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 16:34
 Jeg har leget med hue i bluetooth og det kan godt blive den vej det går. Dog er mulighederne lidt mere begrænsede, hvilket måske ikke gør noget. 
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 09:26
Hvis brugerne skal "logge på" er det så fordi de skal styre noget fra deres egen device? Det kræver at de kan trykke på Hue Bridge knappen for at få adgang.

Dvs. udover at logge på Wifi, skal de også sætte bridge op i en Hue app, og de vil såvidt jeg ved også have adgang til at lave om på hele opsætningen.
Mvh dan.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 09:28
Tak for svar. Det bliver Bluetooth, hvor det er nemmere at styre med egne devices. Måske sætter jeg ipads til engang men ikke i første omgang. 

Det er lidt besværligt og nogle gæster er "gode" til at omgå vores systemer. F.eks. havde vi en gæst der havde været i gang med at installere Fortnite på en af vores computere i udstillingen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu