recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med lokal musik streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med lokal musik streaming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med lokal musik streaming
    Sendt: 16-Februar-2021 kl. 14:20
Jeg har hidtil brugt plex til alt lokal streaming, indtil jeg blev anbefalet at prøve roon.

Jeg må nok siger det er lækkert stykke produkt at betjene. Men ville jeg betale så meget for det? nej.

For lige som med emby og plex, har den sine fordele og ulemper.
Vil lige sige jeg ikke framer roon

Oplevelse med opsætning, kørte bare. Den kunne scrappe nok 98% korrekt, og jeg tænkte fedt mand. For med emby og plex har jeg oplevet at en del albums der er lande styrret, at så scrappet den nr. forkert i forhold til den de danske udgaver af sammen album. Der var dog nogle opsamlinger, af bl.a. absolute music 20, jeg skulle ind og tilføje stien til den, før roon ville finde den, og jeg gav fortabt med børne cd'en mine første hits.

Afspilning. prøver jeg først på min shield på 1. salen, hvor jeg blev lidt ilde til mode, da roon kun sender kun op 48/24 via software chromecast, og til min store skræk og rædsel så via airplay til min denon 48/16.

Når det så er sagt, så har plex og empy selv sine udfordringer, da plex på denon kun kan tilgås via dlna, med den meget kluntet brugerflade dlna har, knap så lækkert , men kører fint bitperfect op til 128 DSD er det vist, men igen kluntet pga. dnla. men plex tilbyder jo ny bitperfect mellem plexamp og shield(software chromecast) Så skal man ind og sætte receiver til stereo, dutter ikke lige med WAF.

Emby lækker brugerflade, og kan caste til denon via dlna, men alle funtioner med at sætte i kø er væk så, og volumen knappen har sit eget liv i emby, så bedst man tror man skruer ned, så har man fyret den max i stedet.

Så lige nu synes jeg ikke der findes noget det er intuitivt at bruge, menes på den måde, tænder for lyden automatisk(slår over på kilden) og nem brugerflade, uden man skal have en receiver/amp med indbygget roon app.

Der forskellige løsninger, som at have en gammel pc ekstern dac med roon på, og vi selv skal skifte kilde.
Eller en gammel pc med ekstern dac med plex app'en som kan bitperfect, igen sammen problem stilling med at manuelt skifte kilde..

til slut købe helt nyt udstyr.

Det var mine lille bøvs på hvor bøvle det kan være at går op hvordan musikken leveres

Redigeret af T-Duck - 16-Februar-2021 kl. 16:38
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 08:16
Jeg er helt enig. Har ikke prøvet Roon. Og tingene bliver endnu værre når man gerne vil lytte til multichannel DSD... For det er stort set kun Sony receivere, der kan dekode det over DLNA. Jeg har en Sony Blu-ray afspiller som kan tage imod og sende det til min receiver via HDMI, men det er godt nok ikke en lækker brugeroplevelse.
Så det meste af min musik lytter jeg til via Kodi på Nvidia Shield. Det er så vidt jeg kan vurdere god kvalitet med en ret lækker app. Det meste information er korrekt i hvert fald. Og hvis noget er forkert så er det ret enkelt at fikse det.
Men ville ønske at jeg kunne finde en bit perfekt løsning med et flot interface...
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 11:38
Jeg har også prøvet Roon, og har købt et år, som ikke er udløbet endnu.
Har spillet fra iMac til Sonos Connect og Oppo 203. 

Men når Roon har spillet den playliste jeg begyndte med, og begynder at spille Roon radio, går det galt på et tidspunkt, så det musik der spilles er noget andet end det der vises.

Nu har jeg erstattet Sonos Connect med den nye Sonos Port, som har AirPlay.
Og jeg er begyndt at bruge iTunes på iMac til Genius playlister som baggrundsmusik. Det synes jeg virker, så jeg får den stemning jeg ønsker.

Jeg bruger også NAS til streaming af musik med Sonos, når det er hele albums. 
Venlig hilsen
KB
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 12:35
Jeg er glad for, jeg ikke er den eneste med udfordringer på lokal musik streaming. Men jeg leder efter et system, men en brugerflade, ee kan streame på tværs af vores lyd enheder og helst bit perfect. Så der virket roon som et lovende system. Men som de andre har den sine fejl og mangler
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2021 kl. 16:46
Jeg ved i det sure æble her i min ferie, og kablet en gammel labtob til min receiver med med pigtale DAC, og prøvet roon videre. Jeg må sige det virker. Men hvis man ikke har eb ekstra gammel maskibe liggende er det en merudgift, for at få bit perfect på hi-res til sin ikke roon Amp/receiver.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu