recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Philips Hue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Philips Hue

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Philips Hue
    Sendt: 16-Februar-2021 kl. 17:56
Hejsa. Ved godt dette mest er et HIFI forum, men mange herinde er så teknisk dygtige, så jeg giver det et skud anyway Smile
Jeg er lidt irriteret på mit Philips Hue. Jeg kører Google Assistant via en Sonos One. Derigennem tænder og slukker jeg for diverse Hue lamper og Smart plugs. Det virker som sådan godt nok, men når jeg skal slukke for eksempelvis en lampe siger Google noget i retning af "Helt iorden, enheden er opdateret" istedet for at sige "Okay slukker lampe XX" Lampen slukker dog godt nok. Når jeg tænder lamper virker det fint og Google siger "Okay tænder lampe XX".
Det har virket fint indtil for ca. et par måneder siden. Ved ikke om det er en opdatering, som har ødelagt det. Jeg har prøvet at factory resette både Sonos og Philips Hue uden held. Jeg hælder en smule til det er relateret til Hue, da det kun sker, når jeg når jeg skal slukke for noget af det.
Jeg har været i kontakt med Philips Hue support, som desværre aldrig havde hørt om lignende issues.
Er der nogen her, som har en ide om hvad problemet er? Alle Hue enheder er iøvrigt opdateret.

På forhånd tak
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 19:02
Mit lys siger det samme, startede på det efter den sidste opdatering. 
På et tidspunkt bliver det vel rettet, fordi det er da lidt dumt at høre på.
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Mit lys siger det samme, startede på det efter den sidste opdatering. 
På et tidspunkt bliver det vel rettet, fordi det er da lidt dumt at høre på.

Okay trods alt godt at høre problemet ikke skyldes en fejl 40 fra min side LOL

Men utroligt at Philips Hue support aldrig har hørt om problemet.
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 20:39
Det samme sker ved mig og det er faktisk ved at være rigtig irriterende at høre på. Så håber de får det rettet på et tidspunkt 
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 20:41
Det er så irriterende. Men så længe de ikke vedkender sig problemet skal man nok ikke sætte næsen højt op efter det sker lige foreløbig.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 09:23
Samme sker her, men ikke for Hue. Det sker når jeg slukker TV (via Chromecast Ultra).
Mvh dan.
Til top
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kims2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 12:08
Det er et problem der er opstået efter sidste Google opdatering og altså ikke et Philips Hue problem. Der er ingen problemer med Alexa. Der er også skrevet lidt om det i Facebook gruppen Philips Hue Erfaringer. 
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af kims2 kims2 skrev:

Det er et problem der er opstået efter sidste Google opdatering og altså ikke et Philips Hue problem. Der er ingen problemer med Alexa. Der er også skrevet lidt om det i Facebook gruppen Philips Hue Erfaringer. 

Tak Kim. Godt at vide. Så må vi bare vente og se, hvornår Google får det rettet Wink 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu