recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe projektor uden moms i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe projektor uden moms i Tyskland

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Lydkilde Lydkilde skrev:

Nogen gange skal man stikke fingrene i en hvepserede når der er noget man brænder for.

Kommunikation. Wink

Og jeg må bare sige at her køre det helt af sporet Confused

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

"Hvis" ... ikke "når". Væsentlig forskel. Jeg har på intet tidspunkt sagt at der var tale om privat brug!

Nej. Men faktisk heller ikke det modsatte! Der er intet i det originale indlæg der siger "Mit firma skal bruge en projektor".

Ja, kommunikation er en svær en  Wink
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

...når du køber noget i DK, får du også momsen retur. Køber du noget i DK til 10.000 ekskl. moms, betaler du 12.500, men får de 2.500 tilbage.

Nu er jeg langt fra moms-ekspert, men er ovenstående ikke en anelse forkert?

Du får da vist ikke "2.500 tilbage", men du kan "modregne 2.500 i den moms du skal indbetale af det salg du foretager til private".

Dvs. du kan kun snakke om at "spare 2.500" hvis du samtidig (under alle omstændigheder) skulle "betale 2.500" i moms til staten.

Er det ikke korrekt?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

...når du køber noget i DK, får du også momsen retur. Køber du noget i DK til 10.000 ekskl. moms, betaler du 12.500, men får de 2.500 tilbage.

Nu er jeg langt fra moms-ekspert, men er ovenstående ikke en anelse forkert?

Du får da vist ikke "2.500 tilbage", men du kan "modregne 2.500 i den moms du skal indbetale af det salg du foretager til private".

Dvs. du kan kun snakke om at "spare 2.500" hvis du samtidig (under alle omstændigheder) skulle "betale 2.500" i moms til staten.

Er det ikke korrekt?


Nej, har du ikke nok salg i perioden så får du momsen retur som penge på kontoen.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 09:17
Man betaler kun moms af fortjenesten. Har man tab i et kvartal/halvår/år får man momsen af tabet i perioden tilbage.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

...når du køber noget i DK, får du også momsen retur. Køber du noget i DK til 10.000 ekskl. moms, betaler du 12.500, men får de 2.500 tilbage.

Nu er jeg langt fra moms-ekspert, men er ovenstående ikke en anelse forkert?

Du får da vist ikke "2.500 tilbage", men du kan "modregne 2.500 i den moms du skal indbetale af det salg du foretager til private".

Dvs. du kan kun snakke om at "spare 2.500" hvis du samtidig (under alle omstændigheder) skulle "betale 2.500" i moms til staten.

Er det ikke korrekt?

Selvom det kunne virke fair, og forhindre momssvindel, så kan det ikke gøres retfærdig på den måde.

Hvis mit firma købte alle råvare i Danmark, og betalte moms, men alt salg er eksport så uden moms. Så ville jeg blive uretfærdig behandlet, og ville ikke kunne drive virksomhed.

Som firma skal man ikke regne med moms, hverken indkøb eller salg, men det er klart at hvis man sælger til private, skal man have det i mente, 

Jeg sælger ren B2B og jeg regner aldrig med moms, og det er ikke fordi det er Jylland LOL

Tilgengæld importere jeg alt fra udlandet, og sælger i Danmark, så jeg "betaler" nogle mio. om året i moms, men det har jo aldrig været mine penge. 
Get HIFI or die trying c",
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 09:45
Tak for forklaringerne ang. moms-afregning...

Så lærte jeg da også noget nyt i dag .
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Altid sjovt når folk mener man sparer moms ved at købe i virksomhed... Skal da love for, at man samtidigt også betaler den! Smile




Ja, men det er momsen af sit salg i virksomheden, og det er jo ikke ligefrem det der er tale om her.

Flemming

I know. Min pointe er også blot, at man kun "sparer" hvis man køber og køber uden at tjene noget. Men så er der nogle andre advarselslamper som bør blinke.
<div id="gtx-trans" style=": ; left: 128px; top: 147px;"><div ="gtx-trans-icon">


Du sparer altid momsen på det, du køber, uanset om du sælger eller ej.

Den moms, du betaler af dit salg, opkræver du jo af kunderne.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Tak for forklaringerne ang. moms-afregning...

Så lærte jeg da også noget nyt i dag .


Moms betales kun af private slutbrugere, og systemet, som beskrevet, er netop med til at sikre, at kun slutbrugere betaler momsen.

Omvendt betalingspligt mellem EU-lande er så for at lette administrationen, så man f.eks. ikke involverer det tyske skattevæsen vedr. varer, der i sidste ende sælges til en dansker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu