recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti / Unifi udfordring med Chromecast m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti / Unifi udfordring med Chromecast m.m.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubiquiti / Unifi udfordring med Chromecast m.m.
    Sendt: 22-Februar-2021 kl. 11:12
Hej 

Jeg har et Unifi setup i form af USG, to stk. AP Lite og AP Inwall

Det har kørt super de sidste par år...

Men for et par måneder siden begyndt jeg at have problemer med chromecast, nemlig at min telefon ikke ville vise tilrådige chromecast, når jeg trykkede på ikonet i en app, som understøttede chromecast.

De mange Chromecast (flere forskellige versioner, shield TV, CC audio etc.) var fint på nettet, og jeg kunne godt caste til dem via. stemmestyring på assistenten.

Men hvis jeg f.eks. ville finde noget musik i Youtube music og derefter sende det til en chromecast enhed, ja så ville der 9 ud af 10 gange ikke være nogen enheder at vælge.

Jeg troede i første omgang at det var min nye android telefon, som var problemet, men fandt ud af at tablet og chromebooks heller ikke kunne.
Og stadia controller var næsten umuligt at få forbundet med CC Ultra, som var på kablet netværk..


Jeg har forsøgt at rode lige rundt ind i Unifi controlleren (som jeg har installeret på en Intel NUC "server" med windows), men der er ikke rigtigt noget som har givet succes.. Sommetider virker det pludselig, og man når at tænke "Fedt"!!!
Hvorefter det ikke virker næste gang.


Jeg har fundet ud af at hvis jeg genstarter AP'et, ja så virker det perfekt derefter.. Men en time efter, ja så er problemet tilbage, hvorefter en genstart igen får det til at virke.



Nogen der har været ude for det samme?


Jeg er efterhånden ud i at slette alt på mit unifi netværk (Læs: Factory reset alt), og så start et nyt netværk op (dog med de samme wifi-SSID)..



Redigeret af NikolajDS - 22-Februar-2021 kl. 11:13
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu