recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI-udgang på pc virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI-udgang på pc virker ikke

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 06:25
Oprindeligt skrevet af gsims gsims skrev:

Normalvis har jeg aldrig behøvet aktivere HDMI-udgangen; jeg har blot skullet sætte stikket i. Jeg har haft laptoppen i et par år, tror jeg, og har - før Corona - brugt ekstern skærm hver eneste dag. 
Her under hjemsendelsen er det længe siden jeg har haft en ekstern skærm tilsluttet, og jeg har formentlig også kørt en opdatering i mellemtiden. 

Laptoppen er en Lenovo Thinkpad. 

Modelnummeret?. Der er jo mange forskellige "Tænkepadder". Store, og små - nye og fine, og så findes der gamle "spande".


Redigeret af mnielsen - 28-Februar-2021 kl. 06:32
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 07:39
Prøv lige at sæt skærmen til og tryk "windows"+"p" - den står vel ikke på "PC screen only"?

På Thinkads plejer der også at være en tilsvarende "Fn" knap - ofte "Fn"+"F7".
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 08:57
måske du bare kunne købe en brugt Dock, alt efter hvilken model du har. De koster nogle få hundred kroner.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Prøv lige at sæt skærmen til og tryk "windows"+"p" - den står vel ikke på "PC screen only"?

På Thinkads plejer der også at være en tilsvarende "Fn" knap - ofte "Fn"+"F7".
Nemlig - og "Fn" kan være slået til default, og så er det bare "F7"-tasten.... 

Redigeret af miri - 28-Februar-2021 kl. 09:20
miri
Til top
gsims Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gsims Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 12:55
jacobask ja, så blev jeg lidt klogere (y) . Jeg får følgende fejlmeddelelse:

“Din pc kan ikke projicere på en anden skærm. Prøv at geninstallere driveren, eller brug et andet skærmkort.”

Det må jeg lige se, om jeg kan finde ud af mht. geninstallering. 

Til top
gsims Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gsims Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 13:07
... Installation af driver og genstart: nu kører det bare. 

Tusind tak for jeres hjælp Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu