recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify test - Kan du høre forskel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spotify test - Kan du høre forskel?

 Besvar Besvar Side  <1 202122
Forfatter
Besked
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2021 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Dette understreger jo blot vores pointe. Man kan ikke høre forskel. 
Eller skal det tolkes sådan at de ikke er blevet spurgt ind til lyd kvaliteten ?


Det understreger netop pointen, man kan ikke høre forskel, så kan man jo prøve at dreje debatten til om man kan føle forskel eller måle hjernebølger, men det ændrer jo ikke på om man høre forskel på lose / loseless

det understreger man hører forskel. Ellers ville deltagerne jo ikke synes det var mere behageligt at hører på i længere tid. At de ikke er beviste om det er noget andet.

Det jo som at hvis du siger vi kun kan se blå, rød og grøn med vores øjne. Og det er det.

Men der spiller hjernen jo så ind og laver andre farver ud af de tre farver vi kun kan se


Hvis nogen viser mig et lilla billede kan jeg med samme sige, det er et lilla billede.
Da du kørte den test som den her tråd startede med, så kunne du ikke bestå den.

Og derfor prøver du endnu engang at dreje emnet hen på noget andet, end høresansen, kan man høre forskel.


jeg prøvet bare at fortælle at på trods af vi kun kan se tre farver, så arbejder hjernen for at sammensætte de farver. Det sammen med at man kun kan hører op til 20khz så arbejder hjernen med at frekvenser over det hørebare område.

Og nej hvis jeg viser dig der for mig, et lilla billede kan du godt sige den er mørkeblå, for vi opfatter farverne forskellige. Ligesom lyd


Men nu handler det ik om at vi er enig om hvornår en farve skifter fra orange til brun, eller skifter fra blå til lilla, eller om Lars Lilholt er en bedre musiker end Phil Collins.

Det handler om du kan høre forskel på høre på lose / loseless

og forskning viser nu det kan man. At man så ikke kan lave det til lyde man er bevidste om er noget andet.


Hvis man ikke er bevist om lydforskellen , så kan man netop ikke høre forskel.

Tråden handler om man kan sorterer musik filer under en blindtest, det kræver at man er bevist om forskellen.


Kan i virkelig blive ved med at koge suppe på dette emne...WackoWacko
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Dette understreger jo blot vores pointe. Man kan ikke høre forskel. 
Eller skal det tolkes sådan at de ikke er blevet spurgt ind til lyd kvaliteten ?


Det understreger netop pointen, man kan ikke høre forskel, så kan man jo prøve at dreje debatten til om man kan føle forskel eller måle hjernebølger, men det ændrer jo ikke på om man høre forskel på lose / loseless

det understreger man hører forskel. Ellers ville deltagerne jo ikke synes det var mere behageligt at hører på i længere tid. At de ikke er beviste om det er noget andet.

Det jo som at hvis du siger vi kun kan se blå, rød og grøn med vores øjne. Og det er det.

Men der spiller hjernen jo så ind og laver andre farver ud af de tre farver vi kun kan se


Hvis nogen viser mig et lilla billede kan jeg med samme sige, det er et lilla billede.
Da du kørte den test som den her tråd startede med, så kunne du ikke bestå den.

Og derfor prøver du endnu engang at dreje emnet hen på noget andet, end høresansen, kan man høre forskel.


jeg prøvet bare at fortælle at på trods af vi kun kan se tre farver, så arbejder hjernen for at sammensætte de farver. Det sammen med at man kun kan hører op til 20khz så arbejder hjernen med at frekvenser over det hørebare område.

Og nej hvis jeg viser dig der for mig, et lilla billede kan du godt sige den er mørkeblå, for vi opfatter farverne forskellige. Ligesom lyd


Men nu handler det ik om at vi er enig om hvornår en farve skifter fra orange til brun, eller skifter fra blå til lilla, eller om Lars Lilholt er en bedre musiker end Phil Collins.

Det handler om du kan høre forskel på høre på lose / loseless

og forskning viser nu det kan man. At man så ikke kan lave det til lyde man er bevidste om er noget andet.


Hvis man ikke er bevist om lydforskellen , så kan man netop ikke høre forskel.

Tråden handler om man kan sorterer musik filer under en blindtest, det kræver at man er bevist om forskellen.



Kan i virkelig blive ved med at koge suppe på dette emne...WackoWacko

Det lader til at den eneste der prøver at holde ild i gløderne er dig
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 202122
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu