recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskifte mit Pioneer Kuro med OLED?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udskifte mit Pioneer Kuro med OLED?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Runejen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2018
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runejen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udskifte mit Pioneer Kuro med OLED?
    Sendt: 04-Marts-2021 kl. 18:33
Jeg skal til at flytte i en ny lejlighed. Jeg har lagt planer med opsparing om at bygge nyt hus om 4 år og der skal helt sikkert installeres et 83" OLED til den tid. 

Men jeg har haft mit Pioneer KRP-600M siden 2008 og det fungere stadigvæk perfekt i dag. Jeg er fint tilfreds med det, især når rummet er dæmpet med lys, så har det god kontrast og sort niveau. Jeg har svært ved at beslutte mig om jeg skal sælge det til et par 1000 kr. og købe et 65" OLED på tilbud, som skal installeres i den nye lejlighed. Det er trods alt tungt det plasma tv at slæbe med og er strømslugende Big smile

Har folk herinde med et super plasma tv været tilfreds med at skifte det ud med et OLED. Jeg kommer til at sidde 4 meter væk fra tv'et, så om det er 1080p eller 4K betyder ikke det store på et 65". Bruger det kun til film og serie for det meste.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 18:56
ja kæmpe forbedring i forhold til det gamle plasma. Havde selv et krp500.
Til top
Steen Hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2021
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 10:06
Jeg havde et Panasonic 50' plasma, og syntes egentligt at det havde et godt billede.
Nu har jeg fået et LG CX 65, og må tilstå at der er himmelvid forskel på billedet. Selv ved alm. TV kigning, er det nye langt foran det gamle.
Til top
Ænz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2011
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ænz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 13:49
Skift. Gik selv fra Kuro og VT60 til et 65" OLED. Plasma var gode engang for længe, længe siden. Der er ingen sammeligning nu mere. Meget højere lysstyrke og midst lige så godt sortniveau. For ikke at nævne størrelse og 4K... så er der også streaming apps til alt muligt.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Steen Hansen Steen Hansen skrev:

Jeg havde et Panasonic 50' plasma, og syntes egentligt at det havde et godt billede.
Nu har jeg fået et LG CX 65, og må tilstå at der er himmelvid forskel på billedet. Selv ved alm. TV kigning, er det nye langt foran det gamle.

Hvad med lip-sync problemer, har du problemer af den slags?, min kammerat synes absolut ikke om det nyindkøbte 65” CX hvad det angår.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu