recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Sonos Arc Soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Sonos Arc Soundbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Sonos Arc Soundbar
    Sendt: 05-Marts-2021 kl. 10:15

Hej alle sammen.

Jeg hjælp mine forældre med at erstatte et ældre surroundsoundanlæg til en Sonos Arc og sub, da de ønskede noget mere simpelt. Det gik også fint de først tre måneders tid, hvor det hele bare virkede, men nu oplever de desværre konstant problemer med lydudfald, hvor lyden ikke kommer på ved opstart af tv. Soundbaren kan godt afspille musik fra mobilen, men ikke fra tv’et. For at de kan få lyden til at virke igen fra tv’et, så kræver det at strømmen tages fra både soundbar og tv. Hvilket bliver noget trættende i længden.

Jeg har prøvet at skifte HDMI-kablet, fabriksnulstille alt udstyr (soundbar, sub og tv), uden at dette kunne afhjælpe problemet. Jeg må nok sige at jeg er blevet noget skuffet over at så dyrt et produkt ikke virker bedre.

Er nogen som har nogle forslag til, hvad der ellers kan prøves af eller har oplevet noget lign.?

Tv’et er et Sony KD55-XD9305 som er opdateret til seneste software og det samme gælder selvfølgelig soundbar og sub.

Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 11:28
Har selv en Sonos ARC og haft den siden de kom frem.

Har oplevet 2-3 gange men længe siden.

Bruger LG TV.   men kan se andre bøvler med samme problem  dog med Samsung opsætning

Løsninger er der ikke meget af

Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 12:40
Jeg har nemlig også set problemet omtalt på en del engelske forums. Jeg er nemlig lidt bange for at det software relateret, og så er det gode spørgsmål jo, hvordan man så står som forbruger? Confused
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 14:01
Er optisk kabel en mulighed? De mister dog noget funktionalitet, hvis de ikke bruger HDMI. 
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 14:05
Det er ikke nok for dem at skifte til lyd via tv højttalere og så skifte tilbage til soundbar?
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Er optisk kabel en mulighed? De mister dog noget funktionalitet, hvis de ikke bruger HDMI. 

Det havde jeg ikke lige tænkt over, så det vil vi lige prøve af og krydse fingre for virker Thumbs Up
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Det er ikke nok for dem at skifte til lyd via tv højttalere og så skifte tilbage til soundbar?

Det er prøvet, og har desværre ingen effekt Unhappy
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 09:16
Jeg oplever det samme på min model. Det er også noget der er kommet med tiden, hvor den konsekvent ikke starter op sammen med TV. Det kan løses for en periode hvis man genstarter soundbar, men det kommer igen. Også et Sony TV.

Her kan jeg dog få lyden ud af soundbar ved at vælge højttaler i menuen.

Redigeret af Torben Rasmussen - 09-Marts-2021 kl. 09:17
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2021 kl. 09:50
En lille update.

Efter skifte til optisk adaptor fungerer højtaleren nu igen som burde gøre. Det virker til at Sonos og Sony har nogle softwareproblemer ift. HDMI som de lige skal have løst i fællesskab Smile
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu