recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernstyring af bedstemors TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernstyring af bedstemors TV

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kimj.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Februar-2013
Sted: København, Danm
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimj.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 07:38
Jeg har testet hvordan et setup virker med en Chromecast med Google TV (som jeg havde i forvejen) og Harmony Hub virker.
Harmony virker fint og den kan jeg connecte til og styre via cloud.
På mit Chromecast med Google TV har jeg installeret Teamviewer Host (og givet de tilladelser i Android der kræves for at det virker) og det virker også. Jeg kan så spejle TV-skærmen på min Ipad hjemme hos mig selv. Lige når jeg connecter til Chromecast'en via Teamviewer Host kommer der imidlertid en popup op på TV-skærmen hvor jeg skal acceptere at der connectes til enheden, før jeg remote fra min Ipad kan se hvad der sker på TV'et. Dette kan jeg sådan set godt løse ved bare at trykke et "blindt" "OK" via Harmony.
Når jeg har kontakt kan jeg helt rigtigt som Carsten skriver kun se Chromecast indholdet på min Ipad, jeg kan ikke styre CC'en. Men det kan jeg til gengæld uden problemer via Harmony'en. Et problem jeg er stødt på er dog at når jeg går ind i TV2play app'en og starter en udsendelse, kan jeg ikke se om det bliver startet for TV'skærmen bliver sort (ligesom spejlingen på Ipad også bliver sort). Dette sker ikke i DR eller Yousee app'en, hvor jeg lidt hakkende kan se hvad der vises. Kunne det være at TV2 har en eller anden form for rettighedsbeskyttelse i app'en der gør at man ikke kan have Teamviewer kørende imens der streames TV indhold?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 11:43

Hej.

Her er mine umiddelbare kommentarer til dit sidste indlæg.

For mange år siden lærte jeg, at der et noget der hedder KISS: 'keep it simple, stupid.'
Jeg vil forslå at du i begyndelsen prøver, at gøre det så simpelt som muligt.

De gange jeg har brugt Teamviewer, har jeg altid kunne se den remote skærm på min egen PC.
Kan du IKKE se Chromecast med Google TV's video billed på din PC skærm?
Og ikke fra TV2 Play?

Og kan du se TV2 i Yousee app'en?
Nu har vi ikke Yousee. Men hvad mangler der i TV2 fra Yousee, som du ellers har i TV2 Play?

Men ellers har du overvejet at installere KODI. Jeg vil foreslå en ver 18.9 og bruge TV2 add on fra dette link:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 09-Marts-2021 kl. 11:59
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af kimj.dk kimj.dk skrev:

...Et problem jeg er stødt på er dog at når jeg går ind i TV2play app'en og starter en udsendelse, kan jeg ikke se om det bliver startet for TV'skærmen bliver sort (ligesom spejlingen på Ipad også bliver sort). Dette sker ikke i DR eller Yousee app'en, hvor jeg lidt hakkende kan se hvad der vises. Kunne det være at TV2 har en eller anden form for rettighedsbeskyttelse i app'en der gør at man ikke kan have Teamviewer kørende imens der streames TV indhold?
Det er formentlig, som du også selv gætter, et DRM issue. Det er muligt, at det kan omgås via Kodi, men det er nok ikke den løsning, som din Bedstemor vil vælge/ønske... Wink

Den enkle løsning, når der afspilles beskyttet indhold fra TV2 er måske, at bede din Bedstemor sende billedet via mobilkamera - FaceTime, Google Duo....

Du kan overveje AnyDesk som alternativ til Teamviewer. Jeg ved dog ikke om AnyDesk imodsætning til Teamviewer bevarer billedet på skærmen, men AnyDesk vil heller ikke sende DRM beskyttet materiale til din iPad.....
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu